اخبار

برگزاری کمیته مدیریت پسماند شهرستان سرپلذهاب

برگزاری کمیته مدیریت پسماند شهرستان سرپلذهاب
در مورخه 26/8/1390 کمیته مدیریت پسماند شهرستان در محل دفتر فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب برگزار گردید.

 این جلسه که با حضور آقایان: حیدری( بخشدار و نماینده فرماندار)  ، دوستی معاون شهردار،  ایازی نماینده محیط زیست، اکبری مسئول امور اجتماعی فرمانداری و داریوش محمدخانی کارشناس بهداشت محیط و نماینده شبکه بهداشت و درمان در محل فرمانداری سرپلذهاب تشکیل گردید در آغاز آقای رمضان حیدری ضمن  ارائه گزارشی از وضعیت موجود، خواهان ساماندهی به جمع آوری و دفع بهداشتی زباله های عفونی مراکز بهداشتی و درمانی، بخصوص مطب های خصوصی شهرستان گردیدند. در ادامه آقای مهندس محمدخانی ضمن تشکر از حاضرین به تشریح قانون مدیریت پسماند و وظایف و اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت و درمان و نیز وظایف تولید کنندگان پسماند های ویژه و خطرناک (بخصوص پسماندهای پزشکی) و  ارائه  گزارشی از وضعیت کنونی مدیریت پسماندهای پزشکی در سطح شهرستان، خواستار همکاری مسئولین ادارات ذیربط و تولید کنندگان این گونه پسماندهای خطرناک به منظور دفع بهداشتی آن پرداختند. در پایان ضمن تبادل نظر تصمیمات زیر اتخاذ گردید.

  •  1- بااستناد به ماده 1 قانون مدیریت پسماند کلیه شرکت ها و موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به اجرای دقیق مقررات این قانون بوده و انتظار دارد کلیه متصدیان امور پزشکی همکاری لازم را در جهت دفع بهداشتی پسماند های خطرناک داشته باشند . 
  • 2-براساس ماده 7 قانون مدیریت پسماند مدیریت اجرایی پسماندهای ویژه(پزشکی) بر عهده تولید کننده بوده و کلیه متصدیان امور پزشکی شهرستان ملزم به بی خطر سازی زباله های پزشکی و تبدیل آن به پسماند عادی می باشند .
  • 3- کلیه متصدیان امور پزشکی در سطح شهرستان نسبت به تفکیک زباله عفونی و غیر عفونی و نوک تیز و برنده اقدام نمایند و آموزش های لازم را به پرسنل شاغل در مطب ارائه دهند .
  • 4- با توجه به جلسات قبلی  از طریق نماینده پزشکان پیگیری لازم در جهت اخذ قرار داد با بخش خصوصی در زمینه بیخطر سازی پسماند با استفاده از سیستمهای غیر سوز حد اکثر ظرف مدت یکماه بعمل آید .
  • 5- کلیه متصدیان موظف به تهیه مخازن ذخیره پسماند با ظرفیت بالا و با رنگهای زرد و آبی در مطب بوده و از پراکندگی زباله خودداری نمایند .
  • 6- شهرداری محترم با توجه به امکانات موجود و تا اخذ قرارداد صاحبان این گونه مشاغل کما فی سابق نسبت به جمع آوری زباله ها اقدام و در صورت امکان در محلی جداگانه با رعایت مسائل امنیتی به منظور پیشگیری از بازیافت و جمع آوری توسط زباله گردها بسوزانند .
  • 7- به منظور حفظ سلامت جامعه و محیط زیست و پس از پایان مهلت مقرر سازمان حفاظت از محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان طبق قوانین از طریق مقامات قضایی پیگری لازم را بعمل آورند .
     
۲۰ آذر ۱۳۹۰ ۱۳:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید