اخبار

تشکیل کمیته بهداشت آب در شهرستان سرپل ذهاب

تشکیل کمیته بهداشت آب در شهرستان سرپل ذهاب
در مورخه 11/8/1390 کمیته بهداشت آب شهرستان در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سرپل ذهاب برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر بهاری سرپرست شبکه ضمن قدر دانی از حضور اعضاء در خصوص رفع بموقع شکستگی ها، کلرزنی منابع، بکار گیری متصدیانی که انگیزه لازم در زمینه اقدامات بهداشتی را داشته باشند، آمادگی لازم در خصوص بهسازی منابع روباز به منظور پیشگیری از حملات بیو تروریسم و آمادگی مسئولین اداره آب و فاضلاب روستایی به منظور تأمین اعتبار جهت بهسازی و نوسازی سیستمهای آبرسانی روستایی مطالبی بیان داشتند. در ادامه آقای ییلاقی معاونت بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهرستان در خصوص نقش آب در تأمین سلامتی مردم و ارتقاء بهداشت عمومی، پیشگیری از آلودگی منابع آب، تاکید بر حفاظت از منابع و ارتباط بین بخشی به منظور رفع سریع نواقص موجود مطالبی ارائه نمودند. سپس آقای داریوش محمدخانی و محمد رضا صادقی کارشناسان بهداشت محیط شهرستان ضمن تقدیر از مسئولین اداره آبفار به بررسی گزارشات ارسالی و نواقصات موجود پرداخته و در ادامه ضمن گزارش معاونت محترم بهره برداری آقای مهندس صید مرادی و نیز مسئول کنترل کیفی اداره آب و فاضلاب روستایی تصمیمات زیر اخذ گردید.

  • 1- به منظور هماهنگی بیشتر، کلیه گزارشات تلفنی نواقص آبرسانی که از طریق مرکز بهداشت و خانه های بهداشت اعلام میشود در دفتری ثبت و در اسرع وقت پیگیری گردد.
  • 2- با توجه به پایان عمر مفید بسیاری از تأسیسات آبرسانی که در دهه شصت به اجراء در آمده و نیز فرسودگی ساختمان  تعدادی از مخازن ذخیره و توزیع آب شرب روستایی که عامل مهمی در آلودگی آب میباشد . پیگیری مستمر در جهت تأمین اعتبار و بهسازی آن صورت پذیرد .
  • 3- نظر به کمبود آب و با توجه به خشکسالی های اخیر مقرر گردید توزیع آب در مجتمع های آبرسانی به نحوی انجام پذیرد که کلیه روستاها با قطعی آب مواجه نگردند . 
  • 4- با توجه به موقعیت خاص شهرستان تمهیدات لازم در جهت تأمین مواد گندزدای آب شرب اندیشیده شود به نحوی که وقفه ای در کلر زنی منابع پیش نیاید .
  • 5- با توجه به مشکلات صنفی متصدیان آب روستایی ، ترتیبی اتخاذ گردد که مجتمع های آبرسانی بدون متصدی نبوده و از افراد واجد شرایط و آشنا بکار استفاده گردد .
  • 6- ترتیبی اتخاذ گردد که متصدیان آب روستایی با بهورزان خانه های بهداشت و کارشناسان بهداشت محیط  ضمن داشتن تعامل مثبت،جلسات مشترکی را  به منظور بررسی مشکلات منابع آب در سطح مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت برگزار نمایند .
  • 7-  با توجه به آبرسانی  روستاهایی که با کمبود آب مواجه شده اند ، کلر زنی  تانکر های سیار به نحوی انجام پذیرد که در محل بارگیری میزان کلر باقی مانده 2میگیرم درلیتر و در محل مصرف یک میلیگرم در لیتر باشد.
  • 8- لایروبی منابع روباز از جمله سراب قلعه شاهین در اولویت کاری قرار گیرد .
  • 9- به منظور کنترل کیفی آزمایشگاه های باکتریولوژیکی آب بهداشت محیط و آب و فاضلاب روستایی نمونه های مشترکی هر 2 ماهه یکبار برداشت و مورد آزمایش قرار گیرد .
  • 10- با توجه به موقعیت خاص سراب قلعه شاهین به منظور پیشگیری از آلودگی های احتمالی آب و اقدامات بیوتروریسمی نسبت به روشنایی و دیوار کشی اطراف این منبع اقدام گردد .
  • 11- نظر به اینکه اجرای طرح های آبرسانی انجام شده در دهه شصت  بدون رعایت اصول فنی به اجراءدر آمده و با توجه به نوع لوله بکار رفته ، مشکلاتی را از نظر اتلاف و هدر رفتگی آب و نیز شکستگی های متعدد ایجاد نموده که لازم است در خصوص تامین اعتبار و اصلاح سیستم های آبرسانی این روستاها پیگیری لازم بعمل آید .
  • 12- مقرر گردید طبق استاندارد های جدید کلر زنی به نحوی انجام پذیرد که میزان کلرباقی مانده در شرایط عادی بین 8/0-5/0 ودر شرایط بحران یک میلیگرم در لیتر 

اعضاء حاضر در جلسه:
1-  آقای دکتر هوشنگ بهاری      سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپلذهاب
2- آقای سلیمان ییلاقی             سرپرست مرکز بهداشت شهرستان سرپلذهاب
3- آقای بهزاد صید مرادی            معاونت بهره برداری اداره آب و فاضلاب روستایی
4- خانم پریسا کشکولی             کارشناس بهداشت محیط و مسئول آزمایشگاه آب اداره آب وفاضلاب روستایی
5- آقای محمد رضا صادقی          کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان سرپلذهاب
6- آقای داریوش محمدخانی        کارشناس بهداشت محیط  مرکز بهداشت شهرستان سرپلذهاب
7- آقای پیمان احمدی                 کارشناس بهداشت محیط  مرکز بهداشت شهرستان سرپلذهاب
8- خانم نوریه حاتم تبار               
کاردان بهداشت محیط و مسئول آزمایشگاه آب مرکز بهداشت شهرستان سرپلذهاب

تشکیل کمیته بهداشت آب در شهرستان سرپل ذهاب 1

تشکیل کمیته بهداشت آب در شهرستان سرپل ذهاب 2

 

۲۰ آذر ۱۳۹۰ ۱۳:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید