اخبار

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان سرپل ذهاب

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان سرپل ذهاب
در مورخه 11/7/1390 کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی با حضور فرماندار و روسای کلیه ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب برگزار گردید.

در ابتدا آقای پیرو فرماندار محترم شهرستان سرپلذهاب، در خصوص تشریف فرمایی و سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان و لزوم امادگی برای استقبال از معظم له و نیز هماهنگی دستگاهها در این زمینه و خدمت رسانی به مردم غیور شهرستان بیاناتی ایراد فرمودند و  ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و  روزدامپزشکی با تاکید بر اهمیت بهداشت، خواهان همیاری مسئولین ادارات در زمینه پیشبرد اهداف بهداشتی در سطح شهرستان  شدند. سپس آقای دکتر بهاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپلذهاب، نیز ضمن گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کردند که این سفر منشاءخیر و برکت بیشتر برای استان بخصوص در حوزه بهداشت و درمان باشد و خواستار پیگیری مصوبات توسط ادارات  و ارسال نتایج از طریق ادارات به دفتر دبیر خانه کارگروه واقع در شبکه بهداشت و درمان گردیدند.
در پایان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته شده توسط واحد سلامت محیط در طی ماههای مرداد- شهریور ، و پیگیری مصوبات قبلی در زمینه بهداشت آب و غذا- دفع بهداشتی پسماندهادر مناطق شهری و روستایی و سایر موضوعات مرتبط،  مصوبات زیر به تصویب رسید.

 مقرر گردید
1 کلیه ادارات ضمن پیگیری مصوبات محوله نتایج اقدامات را جهت بررسی  به دبیرخانه کارگروه(شبکه بهداشت و درمان )ارسال نمایند .
2 شبکه بهداشت و درمان به عنوان دبیر کارگروه از نواقص بهداشتی سطح شهر و روستا بازدید بعمل آورده و ضمن تهیه عکس درکارگروه های بعدی ارائه نماید .
3 اداره آب و فاضلاب شهری در اسرع وقت  مشکل تنظیم فشار آب  میدان  بار و سایر نقاط شهر از جمله پشت بیمارستان را مرتفع نموده و نتایج را به دبیرخانه کارگروه و فرمانداری ارسال نماید .
4 کلیه ادارات شهرستان آمادگی لازم را در جهت پیشگیری از بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا بخصوص(وبا) را داشته باشند.
5 اداره آب و فاضلاب روستایی آب مورد نیاز مناطق روستایی بخصوص دهستان پشت تنگ و مدارسی راکه با کمبود آب مواجه هستند از طریق تانکر سیار با رعایت نکات بهداشتی تامین نماید .
6 شهرداری سرپلذهاب با فراخوان نماینده فروشندگان میوه و تره بار شهرستان، علاوه بر تذکرات لازم در خصوص رعایت موازین بهداشتی ازجمله دفع بهداشتی زباله توسط این صنف تعهد کتبی اخذ نماید.
7 شهرداری در خصوص دفع غیر بهداشتی زباله در رودخانه الوند ضمن بررسی کارشناسی در زمینه دیوار کشی و یا فنس کشی این مسیر اقدام نماید
8 با توجه به گزارش ارائه شده در زمینه علل مرگ و میردر سطح شهرستان؛ ادارات تربیت بدنی، راه و ترابری، شهرداری، بخشداری، شورای شهر و سایر ادارات، ضمن همکاری گزارش فعالیت های صورت گرفته شده  در این خصوص را به دبیرخانه کار گروه و فرمانداری ارسال نمایند.
9 اتلاف سگهای ولگرد در سطح شهر و روستا باجدیت خاص ادامه یافته و اطلاعات و آمار بموقع به دبیرخانه کارگروه و فرمانداری ارسال گردد.
10 در اسرع وقت با استفاده از نیروی انسانی، لایروبی و پاکسازی سراب قلعه شاهین انجام گردد.
11 اداره دامپزشکی گزارشی را در خصوص موانع اجرایی ساماندهی به وضعیت کشتار غیرمجاز دام و طیور در سطح  شهرو روستاها را تهیه و نتیجه اقدامات را به فرمانداری اعلام نماید.
12 نواقص کلیه سالن های ورزشی توسط اداره تربیت بدنی مرتفع گردد و نتایج به دبیرخانه کارگروه و فرمانداری ارسال شود.
13 اداره آب و فاضلاب روستایی نواقص مخازن ذخیره و توزیع آب روستایی را مرتفع نموده و گزارش فعالیت ها را به دبیرخانه کارگروه و فرمانداری منعکس نماید.
14 تا روشن شدن تکلیف کشتار دام در دهستان قلعه شاهین- دفع امعاء و احشاء  ساماندهی گردیده و بصورت بهداشتی دفن شود .
15 بخشدار محترم جلسه مشترکی با ادارات محیط زیست، اموراجتماعی فرمانداری، شبکه بهداشت، شهرداری و بخشداری  تشکیل شده و طبق قانون و بر اساس مستندات تدابیری اصولی در خصوص ساماندهی زباله های عفونی شهرستان اتخاذ گردد .
16   مسئولین و اولیاء امور مدارس  با نظارت شبکه بهداشت و درمان در زمینه ارتقاء شاخص های بهداشتی مدارس ( نظافت بموقع- دفع بهداشتی زباله –نظارت بر بوفه مدارس-نظارت بر سرویس های بهداشتی- نظارت برآب شرب و شیر مدارس و ...)همکاری لازم را داشته باشند.
17 اداره آب وفاضلاب روستایی در جهت جذب بموقع اعتبار تامین آب شرب روستای رضالک پیگیری لازم را اعمال نمایند.
18 شهرداری در جهت شستشو و لایروبی کانالهای هدایت آب حاشیه خیابانها و تنظیف شهر بخصوص در خیابانهای فرعی وکوچه ها و جنب مدارس نظارت بیشتری داشته باشند.
19   به منظور حفظ سلامت کارکنان ادارات دولتی و مدارس کلیه متصدیانی که با مواد غذایی سر و کار دارند از مراکز بهداشتی ودرمانی شهری کارت تندرستی اخذ نموده و از لباس کار مناسب و سفید رنگ اسفاده نمایند.
20 فرمانداری،هلال احمر،ادارات راه وترابری،جهاد کشاورزی، بخشداری، شوراهای اسلامی و دهیاری ها در جهت پیشگیری ازمرگ مادران باردار در مناطق روستایی دور افتاده و  صعب العبورهمکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند .
21 پادگان ابوذر در جهت سرشماری خانوار های ساکن در پادگان به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند .

22 با توجه به روز جهانی سالمند، کلیه ادارات به نحو مقتضی از بازنشستگان آن اداره تقدیر نموده و گزارش فعالیت انجام شده را به دبیر خانه کارگروه ارسال نمایند .

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان سرپل ذهاب 3

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان سرپل ذهاب 4

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان سرپل ذهاب 2

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان سرپل ذهاب 5

 

۱۸ مهر ۱۳۹۰ ۰۸:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید