اخبار

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی
کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی در مورخه 22/3/1390 در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب برگزار گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید، در ابتدا جناب آقای پیرو  فرماندار محترم شهرستان سرپلذهاب ضمن تشکر از اعضاء کارگروه خواستار همکاری و همدلی مسئولین در پیشبرد اهداف بهداشتی در سطح شهرستان بخصوص ضرورت در کنترل جمعیت حیوانات ولگرد، جمع آوری بموقع مواد زائد جامد در سطح شهر و روستا و نیز پیشگیری از بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا و نظارت بیشتر بخصوص با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان گردیدند. سپس آقای دکتر بهاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپلذهاب ضمن قدر دانی از پیگیری های فرمانداری محترم و مسئولین ادارات، در خصوص اجرایی شدن مصوبات قبلی و اهمیت توجه به مسائل بهداشتی بمنظور پیشگیری از  بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا بر همکاری بین بخشی در جهت خدمات رسانی به مردم شهرستان، سخنانی ایراد نمودند. در ادامه ضمن ارائه گزارش فعالیت های انجام گرفته توسط واحد بهداشت محیط در اردیبهشت ماه سال 90 و کشف و انهدام 13 تن مواد غذایی غیر بهداشتی، پس از معرفی شماره تلفن رایگان 09678 (ستاد فوریت های سلامت محیط و کار) و همکاری اعضاءکارگروه در زمینه کنترل بهداشت محیط شهرستان و همیاری در جهت رسیدن به شهر سالم، تصمیمات زیر اتخاذ گردید.

1. مقرر گردید :کماکان با جدیت تمام از ورود مرغ زنده از ورودی های شهر، روستا های تابعه و عرضه آن بصورت ثابت و سایر  توسط اداره دامپزشکی و با همکاری نیروی انتظامی  جلوگیری شده و مرغ های زنده جهت اخذ تصمیم لازم تحویل اداره دامپزشکی گردد . 
2. مقرر گردید :جهت اطلاع رسانی به شهروندان و اعلام شماره تلفن رایگان ( 09678 ستاد فوریت های سلامت محیط و کار) محلی به منظور نصب بنر توسط شهرداری محترم در مرکز شهر در نظر گرفته شود .
3. مقرر گردید با توجه به فرا رسیدن ایام اعتکاف در مساجد، مرکز بهداشت نظارت لازم را بر نحوه غبار روبی مساجد و حرم احمد ابن اسحاق و نیز نظافت سرویس های بهداشتی آن داشته  و اداره حج و اوقاف همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند .
4. مقرر گردید: اداره دامپزشکی تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی در شورای سلامت استان نظارت لازم را بر نحوه کشتار دام در دهستان قلعه شاهین  و دهیاری روستا نیز در زمینه دفع بهداشتی و امحاء احشاء دام ها داشته باشند .
5. مقرر گردید با توجه به نیاز مبرم به لایروبی سراب قلعه شاهین ،اداره آب و فاضلاب روستایی در اسرع وقت با مساعدت اداره راه و ترابری نسبت به لایروبی و گند زدایی این چشمه زیر نظر کارشناسان مرکز بهداشت اقدام نماید .
6. مقرر گردید اداره آب و فاضلاب شهری با نظارت مرکز بهداشت نسبت به پلمپ چاه های آب کارخانه یخ امام حسین(ع) به منظور پیشگیری از استفاده در تهیه یخ اقدام نمایند  .
7. به منظور رفاه حال شهروندان مقرر گردید شهرداری و بخشداری ضمن جمع آوری بموقع زباله های شهری و روستایی ،فعالیت در زمینه اتلاف سگها و گربه ها را تشدید نموده و در کار گروه بعدی  گزارش نمایند .
8. مقرر گردید: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما ، ادارات آب و فاضلاب ، نقاط شکستگی های لوله رابخصوص در روستاهای تحت پوشش  در کمترین زمان ممکن مرمت نمایند .
9. مقرر گردید:با توجه به حفاری های سطح شهرو به منظور پیشگیری از ایجاد گرد و غبار ناشی از تردد وسایط نقلیه موتوری، شهرداری محترم در زمینه خاکروبی اقدام بموقع را بعمل آورند . 
10. مقرر گردید: ستاد اجرائیات شهرداری با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری بستنی وشربت فروشی  واقع در سه راهی سرابگرم-جنب ترمینال و خروجی شهر جنب پمپ بنزین صالحی اقدام نموده ونتایج اقدامات را به فرمانداری و مرکز بهداشت انعکاس نمایند .
11. مقرر گردید اداره تربیت بدنی ضمن بازگشایی تمامی سالن ها نسبت به نظافت مستمر کف سالن – سرویس های بهداشتی –نور پردازی- تهویه- تجهیز وسایل کمک های اولیه- جایگاه تماشاگران- تهیه آبسردکن و بهسازی محوطه سالن احرار اقدام نمایند
12. با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه های قبلی، مقرر گردید اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان  به عنوان دبیرجلسه ، جلسه ای رابه منظور ساماندهی به نحوه دفع بهداشتی زباله های عفونی مراکز بهداشتی و درمانی تشکیل داده و نتایج را به فرمانداری منعکس نمایند .
13. مقرر گردید به منظور پیشگیری از بیماری هاری در بین حیوانات اهلی و وحشی، و اقدام بموقع در این زمینه ، ادارات دامپزشکی- محیط زیست- بخشداری- شهرداری و دهیاریها همکاری لازم را با مرکز بهداشت داشته باشند.
14. مقرر گردید، اداره آموزش و پرورش نظارت لازم بر دفع بهداشتی زباله های تولیدی  اردوگاه راه کربلا در سایت دفع زباله های شهری  واقع در جاده دیره را داشته باشند .
15. مقرر گردید اداره آب و فاضلاب روستایی در خصوص اصلاح سیستم های آبرسانی فرسوده و مخازن و نیز حفظ حریم منابع آبی بخصوص سراب قلعه شاهین و قره بلاغ در جهت تامین اعتبار آن پیگیری لازم را نموده و نتایج را به فرمانداری و مرکز بهداشت ارسال نمایند .
16. مقرر گردید اداره آب و فاضلاب روستایی سالم سازی آب روستاهای رضالک- خدمات کشاورزی و پاطاق را بر عهده گرفته و تهیه مواد گندزدای آب ازجمله پرکلرین را بر عهده داشته باشد .

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی 1
 

۱ تیر ۱۳۹۰ ۱۳:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید