اخبار

روز جهانی غذا

روز جهانی غذا

24 مهر روز جهانی غذا نامگذاری شده که امسال نیز FAO با توجه به شرایط روز دنیا شعار این روز را " leave NO ONE behind غذا برای همه، هیچ کسی نباید فراموش شود" نامگذاری کرده است. طبق بیانیه FAO، سال 2022 ما را با یک بیماری همه گیر، تغییر اقلیم، افزایش قیمت ها و تنش های بین المللی احاطه کرده است که بر امنیت غذایی جهانی تاثیر می گذارد.

 ما باید دنیایی پایدار بسازیم که در آن همه و در همه جا به طور منظم به غذای مغذی و کافی دسترسی داشته باشند. افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی در جهان، کشورها را به سمت بحران آسیب پذیری سوق داده است. در واقع میلیون ها نفر در سراسر جهان توانایی پرداخت هزینه یک رژیم غذایی سالم را ندارند و این امر آنها را در معرض خطر بالای ناامنی غذایی و سوء تغذیه قرار می دهد. اما پایان دادن به گرسنگی فقط از طریق عرضه مواد غذایی نیست.

در سراسر جهان، بیش از 80 درصد از افراد با فقر شدید در مناطق روستایی زندگی می کنند و بسیاری برای زندگی خود به کشاورزی و منابع طبیعی متکی هستند. آنها معمولا بیشترین آسیب را از بلایای طبیعی و ساخته دست بشر می بینند و بدلایل متعدد در حاشیه قرار می گیرند.

در این راستا واحد بهبود تغذیه ضمن گرامیداشت این روز، فعالیتهای آموزشی  با محوریت تغذیه سالم را آغاز نموده است امید است مجموعه اقدامات انجام گرفته گامی در جهت ارتقای دانش تغذیه در سطح جامع گردد.

۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید