اخبار

عدم مصرف صبحانه

 
هفته سلامت
" سلامت ما، سیاره ما "
عدم مصرف صبحانه می‌تواند خطر ابتلا به چاقی را افزایش دهد و موفقیت در اجرای رژیم های کاهش وزن را بکاهد.این در حالی است که مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه مانع از تجمع انسولین می‌شود. این هورمون باعث می‌‌شود که سلول‌های چربی، اسیدهای چرب بیش‌تری ذخیره کند.افرادی که صبحانه می‌‌خورند کم‌تر در معرض نوسانات وزن قرار می‌گیرند. هر چه دیرتر اقدام به خوردن کنید نیز احساس گرسنگی‌تان بیش‌تر خواهد شد.حذف اولین وعده غذایی باعث می‌شود که خیلی زود احساس خستگی و کج‌ خلقی کنید.
نخوردن صبحانه خطر ابتلا به کاهش قند خون را افزایش می‌دهد. علائم جسمی دیگر شامل لرزش، ضعف، سرگیجه، سردرد، احساس سوزن سوزن شدن، سریع شدن ضربان قلب، است و یکی از دلایل ضعف و احساس گرسنگی مداوم است.
کودکانی که صبحانه نمی‌‌خورند به میزان کافی عناصر ضروری مانند آهن، کلسیم، منیزیم و پروتئین را دریافت نمی‌کنند، لذا در طول روز احساس خستگی بیش‌تری کرده و نمی‌‌توانند به درستی تمرکز داشته باشند و بهره هوشی پایین‌‌تری دارند.
 زمانیکه روز خود را بدون صبحانه آغاز می‌‌کنید معده‌ شما به مغز پیام می فرستد و از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدن‌تان شکل گرفته و باقی می‌ماند..حذف وعده صبحانه در زنان با بی نظمی‌های دوران
 
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید