اخبار

هفته واکسیناسیون گرامی باد

هفته واکسیناسیون گرامی باد
,
(24 تا 30 اردیبهشت ماه)
  اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ میلیونها نفر درسال است.
  بیماری های قابل پیشگیری با واکسن بیماری های مهمی هستند که در گذشته باعث مرگ و ناتوانی انسان های زیادی بودند و بعضی از آنها امروزه دیگر با واکسیناسیون ریشه کن یا در مرحله حذف هستند.
      استفاده از واکسن ها برای محافظت افراد در هر سنی ، در برابر بیماری هامیباشد. ایمنسازی سالانه جان میلیون ها انسان را نجات داده و به عنوان یکی از موفق ترین مداخلات بهداشتی در جهان شناخته می شود.
در حال حاضر واکسیناسیون بر علیه کرونا و 9 بیماری دیفتری، کزاز، سیاه سرفه ، سرخک، سرخجه، اوریون ، فلج اطفال، سل و هپاتیت در کشور ایران در حال انجام می باشد و همگام با کل جهان در مرحله ریشه کنی بیماری فلج اطفال و حذف بیماری سرخک قرار داریم..
موفقیت برنامه های واکسیناسیون از یک سو نیاز به برنامه ریزی و زیرساخت مناسب در کشورهای جهان دارد و از سویی دیگر نیاز به اعتماد مردم به سیستم بهداشت و برنامه واکسیناسیون دارد.
 برای ساخت واکسن ها در ابتدا بی خطر بودن آنها بررسی می شود و تنها بعد از اثبات بی خطری آنهاست که اجازه مطالعات بعدی داده می شود و اثربخشی و قدرت واقعی واکسن مورد تحقیق قرار می گیرد و در نهایت واکسنی که بی خطر، اثربخش و قدرتمند است اجازه تولید و توزیع پیدا می کند. سازمان غذا و داروی کشور در تایید نهایی و نظارت بر بی خطری و قدرت واکسن ها نقش خطیر و مهمی به عهده دارد و در تمام سالیان گذشته تلاشش در نظارت سختگیرانه بر تولیدات و واردات واکسن بوده است.
جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی در جهان است که قدرت ساخت واکسن دارد و انستیتو پاستور و انستیتو رازی از پیشتازان واکسن سازی در ایران و جهان هستند.
                                                                                                       واحد پیشگیری ومبارزه با بیماریها-اردیبهشت 1401
 
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید