اخبار

پیام دکتر محسن مرادی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرپل ذهاب، بمناسبت هفته سلامت

پیام دکتر محسن مرادی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرپل ذهاب، بمناسبت هفته سلامت
پیام دکتر محسن مرادی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرپل ذهاب، بمناسبت هفته سلامت
 

ھر ساله اول  تا هفتم اردیبهشت در کشور ما به نام هفته سلامت نامگذاری شده است. سازمان جهانی بهداشت سال ۲۰۲۱ را به عنوان "سال جهانی مدافعان سلامت"  نامگذاری کرده اند و شعار روز جهانی بهداشت و هفته سلامت امسال:  "ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر" است. سلامت اولین و اساسی ترین موضوع انسان است، چراکه تمامی امور انسان در گرو سلامت می باشد و به دنبال  آن مطرح  می شود 
حتی انجام بالاترین اعمال انسانی از جمله تفکر و عبادت در صورت بهره مند بودن از سلامتی امکان پذیر می شود از این رو تمامی تلاش های مدیران، کارشناسان و سیاستگذاران حوزه سلامت رسیدن به یک نقطه قابل قبول در این امر بسیار مهم است.  لکن رسیدن به سطح قابل قبولی از سلامتی در جامعه بدون شک نیازمند مشارکت و احساس مسئولیت تمامی آحاد مردم است و بدون همراهی و کمک مردم هیچگاه اهداف نظام سلامت قابل دستیابی نخواهد بود.
هفته سلامت فرصتی برای تاکید و تمرکز ھمگانی بر وظایف مردم و نھادھای دولتی جھت تحقق اھداف نظام سلامت است.
 از مهم ترین حقوق انسان ها بر یکدیگر و حق الناس ،  سلامتی می باشد ،  که تمامی افراد جامعه در برابر این حق باید مسئولیت پذیر باشند،  این موضوع در سال اخیر با وجود بیماری کرونا اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. این روز ها ویروس کرونا سلامت مردم را بخطر انداخته و تهدید جدی علیه زندگی ماست و بیش از پیش اهمیت سلامت رابر ما آشکار می کند و اما نکته بسیار مهم و البته بدیهی این است که  راه نجات و رهایی از این ویروس مرگ بار و بازگشت سلامت به جامعه درگرو مشارکت فرد به فرد آحاد جامعه و احساس مسئولیت در برابر سلامت جامعه است. هفته سلامت فرصتی مجدد برای یادآوری و تلاش برای رهایی از این ویروس خطرناک است. ان شاالله با رعایت مضاعف پروتکل های بهداشتی در این هفته شاهد کاهش آمار مبتلایان و بیماران بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا باشیم. در پایان ضمن تشکر از مردم فهیم شهرستان و همه مدیران و مسئولین عزیز جهت همراهی، کمک، و حمایت از شبکه بهداشت و درمان در مقابله با این بیماری، فرا رسیدن هفته سلامت ۱۴۰۰ را تبریک گفته و از درگاه خداوند برای همه همشهریان سلامتی آرزو میکنم.
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید