اخبار

پویش ملی مبارزه با سرطان

پویش ملی مبارزه با سرطان
پویش ملی مبارزه با سرطان

1 لغایت 7 بهمن

درحال حاضر بیماریهای غیرواگیر عامل 47 درصد بار بیماریها و نیز علت اول مرگ و میر در تمامی کشورها و به خصوص ایران محسوب میشوند و در کشور ما نیز سوانح و حوادث، بار بیماریهای قلبی و عروقی و سرطانها سه علت اول مرگ و میر می باشند .

در ایران سالیانه بیش از 90 هزار نفردچارسرطان می‌شوند،سرطان دومین عامل مرگ بعد از بیماری‌های قلبی عروقی است، هر چند میزان بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است اما بروز سرطان در حال افزایش است به‌طوری که در جهان تاسال 2030 میلادی بروز سرطان دو برابر خواهد شد و از 14 میلیون نفر ابتلای سالیانه به 27 میلیون نفر خواهد رسید. بیش از 70 درصد این افزایش بروز و مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه رخ می‌دهد که ایران نیز در زمره این کشورها قرار می‌گیرد. این‌ها مواردی هستند که اهمیت برگزاری یک پویش ملی برای اطلاع‌رسانی  سرطان با نام  پویش ملی مبارزه با سرطان از تاریخ 1 تا 7 بهمن در سراسرکشور را بیان می کنند.

این پویش با شعار ”سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خودمراقبتی و امید“ برگزار می‌شود و اهداف پویش عبارتند از:

             افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان وشیوه‌های آن

             اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن

             جلب مشارکت سیاست‌گزاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطرسرطان

شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب همزمان با سراسر کشور در راستای اهداف این پویش اقدام به اطلاع رسانی،غربالگری گروه های هدف و حساس سازی عموم مردم می نماید.

خدمات غربالگری سرطان در مراکز بهداشتی درمانی  شهرستان شامل : غربالگری سرطان روده با بررسی خون مخفی در مدفوع ، معاینه سینه جهت بررسی سرطان پستان، نمونه گیری پاپ اسمیر جهت بررسی سرطان دهانه رحم می باشد.

۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید