اخبار

معرفی روستای "پاطاق" به‌عنوان روستای پاک شهرستان سرپل ذهاب

معرفی روستای "پاطاق" به‌عنوان روستای پاک شهرستان سرپل ذهاب
روستای "پاطاق" شهرستان سرپل ذهاب به عنوان روستای پاک این شهرستان معرفی شد.

دکتر احسان مهری شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب با اعلام این خبر، گفت: با بررسی کارشناسان و سنجش معیارها و ملاک های مشخص روستای پاطاق به عنوان روستای پاک این شهرستان معرفی شده است.

دکتر مهری درادامه افزود: دفع صحیح فضولات حیوانی، نظافت کوچه ها و معابر روستا، جمع آوری و ساماندهی مناسب زباله ها، همکاری و تعامل صمیمانه مردم، دهیار و شورا با متولیان بهداشتی و خانه بهداشت این روستا موجب شده تا روستای پاطاق به عنوان روستای پاک این شهرستان معرفی گردد.

وی اذعان کرد: تفرجگاه و وجود زیارتگاه امام عباس (ع) ، آثار تاریخی مانند زیج منیژه ، طاق گرا  و طبیعت بکر سراب ماراو این روستا در طول فصول سال پذیرای گردشگران زیادی است و حفظ پاکیزگی این روستا جزء اولویت های کارگروه بهداشت و درمان بوده است.

دکترمهری خاطر نشان شد: زیبا سازی فضای سبز و نبود نخاله های ساختمانی، رعایت نکات بهداشتی درفروشگاه مواد غذایی و مسجد و همچنین ارسال بهداشتی آب برکه به خانواده های روستا ازمهمترین معیارهای انتخاب این روستا به عنوان روستای پاک می باشد.

وی همچنین اظهار داشت: انتخاب روستای پاک به منظور تشویق و ایجاد رقابت درامر پاکیزگی روستا از مصوبات شورای بهداشت شهرستان است که این امر می تواند انگیزه ای باشد برای زیبا سازی روستاها و اینکه بتوانیم تلنگری درجهت بهبود وضعیت روستاهای شهرستان داشته باشیم.

روستای پاطاق از توابع دهستان بشیوه و پاطاق با 238 نفر جمعیت و 75 خانوار در 15 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب درقرار دارد.


چح 6
چح 5


چح 4
چح 3
چح 2
چح 1

۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید