اخبار

برگزاری همایش بیماری های مشترک انسان و دام در شهرستان سرپل ذهاب

برگزاری همایش بیماری های مشترک انسان و دام در شهرستان سرپل ذهاب
برگزاری همایش بیماری های مشترک انسان و دام در شهرستان سرپل ذهاب

همایش بیماریهای مشترک بین انسان و دام (زئونوزها) به همت مرکز بهداشت سرپل ذهاب و همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه و با حضور مسئولین اداره های مرتبط، پزشکان و کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی، رابطین سلامت ادارات و رابطین سلامت محلات شهرستان، دهیاران و جمعی از عموم مردم در مورخه 94/7/20در سالن آمفی تئاتر ارشاد برگزار شد.

دکتر احسان مهری سرپرست شبکه بهداشت و درمان ضمن خیر مقدم به حضار هدف از این همایش در شهرستان راهماهنگی بین بخشی  ،جلب مشارکت مردمی، فرهنگ سازی عمومی  و آگاهی دادن به جامعه در مقابله و پیشگیری از بیماری‌ها ی مشترک  بین انسان و دام بیان کرد.



 در ادامه دکتر احسان مهری در خصوص اهمیت بهداشتی بیماریهای مشترک گفت:یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی که سال هاست منابع انسانی و مالی کشور را به خود اختصاص داده و به صورت مشکلی جدی در استان های مختلف مطرح است بیماریهای مشترک بین انسان و دام مانند تب مالت ، سیاه زخم ، تب خون ریزی دهنده ، هاری و ... است.



وی گفت: هرچند بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از ابتدای زندگی بشر وجود داشته است اما در سال های اخیر اهمیت بیشتری یافته و امروزه نه تنها از لحاظ بهداشت و سلامت بلکه از نظر اقتصادی و سیاست بین الملل نیز جایگاه خاصی پیدا کرده است
و از مهم‌ترین مسائل بهداشتی قرن حاضر به شمار می‌رودند .لذا مراقبت از این بیماری ها به منظور کاهش هزینه های درمانی و پیشگیری از شیوع بیشتر نقش بسزایی  دارد.

در ادامه همایش مهندس مهدی زاد کارشناس استانی بیماریهای مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گزارشی از روند شیوع بیماریهای مشترک در استان و شهرستان  سرپل ذهاب ارائه نمود .

برنامه با بیان اهمیت بهداشتی بیماری هاری و سالک توسط   مهندس محمدی کارشناس مسئول بیماریهای شهرستان سرپل ذهاب  ادامه یافت .سپس دکتر فاطمی راد در خصوص اهمیت بهداشتی بیماری تب مالت و راههای پیشگیری از آن سخنرانی نمود.


دد 15
دد 13
دد 12
دد 11
دد 10
دد 9
دد 8
دد 7
دد 6
دد 5
دد 4
دد 3
دد 1

۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید