اخبار

برگزاری همایش جمعیت، ازدواج و باروری در شهرستان سرپل ذهاب

رشد جمعیت از ملزومات توسعه هر کشور است که درصورت عدم تحقق کشورها مجبور به وارد کردن مهاجرین جهت تأمین نیروی کار خود می شوند.

دکتر محی الدین محمدخانی کارشناس مسائل روانشناسی در همایش یک روزه جمعیت، ازدواج و باروری با توجه به اهمیت رشد جمعیت در جامعه  افزود: رشد جمعیت نیازمند افزایش ازدواج است که معتبرترین راه برای رفع نیازهای جنسی  در جوانان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور بیش از یازده میلیون نفر از افرادی که در سنین ازدواج قرار دارند و این کار را انجام نمی دهند وجود دارد که در خطر بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی قرار دارند. ایشان با انتقاد از تفکری که ازدواج را تنها عامل طلاق می داند اذعان داشت: تولد هم تنها علت مرگ است، مگر می شود کسی بخاطر ترس از مرگ دوست نداشته باشد بدنیا بیاید.

این کارشناس مسائل روانشناسی زن و مرد را لازم و ملزوم یکدیگر برشمرد و گفت : اراده خداوند در وجود زن و مرد در کنار یکدیگر بوده است و اگر یکی از این دو وجودنداشته باشد جامعه به سمت نابودی خواهد رفت .

در ابتدای این همایش رئیس مرکز بهداشت شهرستان گفت بحث رشد وک نترل جمعیت در مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور مورد توجه است و نمی توان آنرا نادیده گرفت.

فریبا احمدی جمعیت را مولفه ی توسعه هرکشوری دانست وافزود: محور توسعه در کشورها معمولا جمعیت جوان، پویا، بالنده و اهل کار و خلاقیت آن کشور است که به تناسب جمعیت جوان کشورها جزء جوامع سر زنده و پویا خواهندبود.

وی رشد منفی جمعیت را سبب بوجود آمدن پدیده سالمندی عنوان کرد و گفت: هر کشوری که بخواهد به توسعه ی متوازن برسد باید دارای یک هرم جمعیتی متناسب باشد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همکاری مسئولین ادارات و ائمه محترم جمعه و جماعات را برای اجرای سیاستهای جمعیت لازم دانست و اظهارداشت: کارگروه سلامت شهرستان می تواند گامی مؤثر دراجرای این سیاستها بر دارد که امیدواریم با برنامه ریزیهای صحیح وکاربردی این مهم محقق گردد.

همایش یکروزه جمعیت ، ازدواج و باروری صبح امروز باحضور جامعه هدف شهرستان ، کارشناسان اجتماعی  و روانشناسی و خانواده ها در سالن مجموعه ورزشی احرار شهرستان برگزار گردید.

۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید