اخبار

کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان سرپل ذهاب

کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان سرپل ذهاب
در مورخه 01/10/1392 کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای پیرو فرماندار محترم شهرستان سرپلذهاب،  با آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری و نیز موفقیت دولت تدبیر و امید و عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی از تلاش های سرپرست شبکه دکتر قادری و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جهت  رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان در طی بازدید اخیر، قدردانی نمودند و ضمن توصیه اعضاء کارگروه خواستار رسیدگی جدی به وضعیت پاکسازی محیط شهری و روستایی، تامین آب شرب بهداشتی و نظارت بر آن، مدیریت صحیح پسماندهای روستایی و نیز  همکاری و تلاش در جهت اجرایی نمودن مصوبات محوله توسط ادارات گردیدند. سپس آقای دکتر امید قادری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپلذهاب، ضمن تقدیر از پشتیبانی نماینده محترم مردم در مجلس  شورای اسلامی جناب آقای  دکتر حسینی، دکتر نیکبخت ریاست محترم دانشگاه ، فرماندار  محترم و اعضاء کارگروه به بیان فعالیتهای انجام گرفته در حوزه بهداشت و درمان در طول تصدی مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان پرداختند. ایشان با بیان اینکه مهمترین هدف بهداشت، ارتقاء شاخصهای سلامت در سطح کشور و جهان است، خواستار مساعدت کلیه ادارات در زمینه اجرایی شدن مصوبات کارگره سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان شدند.  در ادامه پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر به  تصویب رسید.

1 شهرداری با تمامی امکانات و ظرفیت ها در جهت پاکسازی محیط شهری و سایر خدمات از قبیل : ( نظارت بهداشتی بر فعالیت جمع آوری و دفع زباله  توسط پیمانکاران – کسترش و نصب سطل های جمع زباله  با حجم و ظرفیت مناسب ، توجه به نظافت خیابانهای فرعی ، برخورد با دستفروشان دوره گرد مواد غذایی در طول شب و روز با همکاری نیروی انتظامی ) اقدام نماید . 

2 با توجه ازدیاد تعداد سگ ها و گربه های ولگرد در سطح  شهر و ایجاد مزاحمت جهت شهروندان ،  شهرداری ضمن فعال نمودن کمیته اتلاف  ،در جهت معدوم نمودن آنها اقدام و  نتایج فعالیت ها ی صورت گرفته را در پایان هرماه به فرمانداری و شبکه بهداشت گزارش نماید . 

3 شهرداری در جهت رفاه و آسایش ساکنان مسکن مهر کارمندی ، به تعداد لازم سطل زباله با ظرفیت مناسب تهیه و در محل مناسب نصب نماید . 

4 با توجه به وقوع زلزله  اخیر و  روی آوردن همشهریان به پارک ها  ، به منظور آمادگی بیشتر  و نیز قبل از فرارسیدن سال نو شهرداری در جهت تامین آب شرب پارک ها و توالت بهداشتی جهت کلیه پارک ها اقدام نماید . 

5 شهرداری به منظور ساماندهی به وضعیت کشتارگاه ضمن دعوت از ادارات ذیربط و بازدید از محل در جهت رفع کلیه نواقص اقدام نماید . 

6 بخشداری شهرستان ضمن دعوت از متولیان آب و فاضلاب روستایی در جهت تعیین  آبدار و یا کلرزنی مستمر روستا های خودگردان : (پاطاق-رضالک و خدمات کشاورزی) اقدام لازم را اعمال نمایند . 

7 بخشداری محترم  باتوجه امکانات و ظرفیت های موجود  و نیز  جلب مشارکت های مردمی  در جهت اتلاف سگ های ولگرد و بلاصاحب در سطح روستا هاو نیز جمع آوری زباله و فضولات حیوانی در سطح روستاها  ،بخصوص اطراف مدارس اقدام نماید 

8 اداره دامپزشکی در جهت ساماندهی به وضعیت کشتار مرغ که موجب اعتراض شهروندان به دلیل مشکلات ناشی از  دفع  غیر بهداشتی خونابه و  سایر مشکلات زیست محیطی که  بوجود آمده  در جهت پلمب اینگونه اماکن و شناسایی محل های ذبح مرغ در داخل منازل اقدام نماید و دادگستری شهرستان نیز همکاری لازم را داشته باشند . 

9 اداره آب و فاضلاب روستایی در جهت  تخمین میزان اعتبار  در سال 1393 جهت بهسازی منابع و مخازن و شبکه های آبرسانی فرسوده و نیز تعویض خطوط آبرسانی که با لوله های آزبست انجام گردیده  اقدام و مراتب را از طریق مقامات مافوق پیگیری نمایند . 

10 مقرر گردید : کماکان شبکه بهداشت و درمان نظارت های لازم را بر اماکن عمومی ،تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، سالن های ورزشی و .... داشته باشند 

11 جهاد کشاورزی شهرستان  ضمن هماهنگی ، پرورش دهندگان مرغ را مکلف به عرضه مرغ زنده به کشتارگاه های طیور نمایند . همچنین این اداره ، پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در شهرستان را ملزم به درج تاریخ  تولید روی تخم مرغ های تولیدی نمایند . 

12 اداره ورزش و جوانان در جهت تقویت روحیه  و نشاط شهروندان ، برنامه های لازم را در اجرای ورزش های همگانی در دستور کار قرارداده و در جهت نظارت بیشتر بر وضعیت سالن های و رزشی فعالیت دوچندان داشته باشند 

13 با توجه اینکه تعدادی از پارکهای شهرستان از جمله پارک رضوان-لاله  و ... فاقد سرویس های بهداشتی         می باشند در جهت احداث توالت جهت استفاده شهروندان توسط شهرداری پیگیری لازم صورت پذیرد . 

14 مصوبات محوله قبلی کارگروه سلامت : (ساماندهی به زباله شهری- پوشش کانال عبوری از سطح شهر- اطلاح و بهسازی کانالهای هدایت آب حول میدان بسیج و خیابان امام (ره)-ساماندهی و پاکسازی بازار میوه فروشان از زباله ) توسط ادارات ذیربط پیگیری گردد 

15 با توجه به نیاز مبرم جهت راهنمایی شهروندان و مسافرین  مقرر گردید؛ با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان در جهت نصب تابلو های راهنما در ورودی های شهر و نیز خیابانهای منتهی به این مراکز توسط شهرداری اقدام گردد . 

 

کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان سرپل ذهاب 3
کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان سرپل ذهاب 2
کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان سرپل ذهاب 1


۱ بهمن ۱۳۹۲ ۰۹:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید