اخبار

برگزاری نشست بین بخشی سلامت مادران و نوزادان

برگزاری نشست بین بخشی سلامت مادران و نوزادان
در مورخه نهم آبانماه سال 92 جلسه ی در خصوص حفظ و ارتقاء سلامت مادران و نوزادان در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان سرپل ذهاب برگزار گردید.

نشست بین بخشی متخصصین زنان و زایمان، اطفال و مسئولین بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی در راستای تاکید ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مبنی بر حفظ و ارتقاء سلامت مادران و نوزادان و مداخله در موضوع بحران مرگ مادران باردار با حضور دکتر قادری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

در این نشست دکتر قادری طی سخنانی اهمیت موضوع نشست را یادآور شدند و اظهار داشتند که ارتقاء سلامت مادران یکی از ارکان اساسی مراقبتهای بهداشتی درمانی است. وی همچنین یکی از اولویتهای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی را ارائه خدمات درمانی مناسب و رسیدگی سریع به مادران باردار در معرض خطر دانسته است. 

دکتر قادری در ادامه افزود: عوامل خطر مرتبط با بارداری و زایمان، قصور در مراقبتهای بهداشتی و درمانی، عدم حساسیت و بی توجهی کادر بهداشتی و درمانی، تاخیر در تصمیم گیری توسط خانواده، تاخیر در ارجاع بیمار به سطوح بالاتر، تاخیر در درمان، درمان اشتباه یا ناکافی در بیمارستان و استفاده ناصحیح از پروتکل ها و بخشنامه ها از عوامل قابل اجتناب منجر به مرگ مادران می باشد که نیاز به تلاش بیش از بیش و اجرای مداخلاتی فراتر از برنامه های موجود دارد. در پایان حاضرین در این نشست به بیان مشکلات برنامه اجرایی در سطح شهرستان پرداختند که در نهایت پس از بحث و بررسی تصمیماتی در نظر گرفته و مصوب نمودند.

برگزاری نشست بین بخشی سلامت مادران و نوزادان 4
برگزاری نشست بین بخشی سلامت مادران و نوزادان 3
برگزاری نشست بین بخشی سلامت مادران و نوزادان 2
برگزاری نشست بین بخشی سلامت مادران و نوزادان 1

۱۲ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید