اخبار

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب
بمنظور اطلاع رسانی بهینه و ارائه راهکارهای نوین پیشگیری و کنترل بیماریهای های رفتاری در سطح شهرستان خصوصا ایدز و هپاتیت B با میزبانی و مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب و همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سمینار یکروزه ایدز و هپاتیت B برگزار گردید.

در این سمینار که در تاریخ 24/9/1390 برگزار شد، جمع کثیری از جوانان، پزشکان، مسئولین ادارات، صنف آرایشگران، پرسنل بهداشت و درمان بخش خصوصی و دولتی، مدیران و معاونین مدارس راهنمایی و دبیرستان، رابطان سلامت شهرستان حضور داشتند، ابتدا دکتر بهاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب ضمن خیر مقدم به حضار اهداف این سمینار را، اطلاع رسانی صحیح در خصوص بیماریهای رفتاری، شناساندن ایدز و هپاتیت B به جامعه، ارائه راهکارهای نوین پیشگیری، آگاهی دادن صحیح به عموم مردم و ترویج فرهنگ انگ زادیی در خصوص ایدز عنوان کرد.
در این سمینار حضرت حجت السلام صفدری امام جمعه شهرستان، نقش آموزه های دین مبین اسلام را در پیشگیری و کنترل بیماریهای رفتاری ایدز و هپاتیت B بسیار مهم دانست و خواستار ترویج هر چه بیشتر آن در خانوارها شد.
سپس مهندس کماسی از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کارشناس ایدز استان ضمن گزارشی از روند بیماری ایدز در ایران و استان گفت: بمنظور پیشگیری و کنترل ایدز در جامعه از یک طرف باید فرهنگ انگ زادیی در جامعه ترویج یابد و عموم مردم قبول کنند که ایدز یک بیماری است نه ننگ و از طرف دیگر امکان دسترسی به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان برای عموم مردم نیازمند امکان پذیر باشد.
دکتر بیگلری عضو دیگر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این سمینار ضمن گزارشی از روند هپاتیت های ویروسی در ایران و استان، به بیان راهکارهای نوین پیشگیری و کنترل از بیماری های رفتاری از جمله هپاتیت های منتقله از راه خون B و C و ارتباط مصرف مواد مخدر مخصوصا مت آمفتامینها در افزایش ابتلا به بیماریهای رفتاری ایدز و هپاتیت B در جوامع پرداخت.
در ادامه مهندس محمدی کارشناس ارشد واحد بیماریهای شهرستان ضمن معرفی پایگاه مشاوره بیماریهای رفتاری و مرکز متادون درمانی در شهرستان گفت: در پایگاه مشاوره بیمارهای رفتاری که در درمانگاه شماره دو شهرستان مستقر است در زمینه تشخیص ویروس ایدز و هپاتیت B نمونه گیر، آزمایش، مشاوره، ارجاع به مراکز مشاوره دانشگاهی، توزیع وسائل کاهش آسیب کاندوم، سرنگ و غیره به شکل کاملا محرمانه و بدون هیچ گونه محدویت در تمام روزهای هفته به تمام افراد نیازمند و خود مراجعه به شکل رایگان ارائه می گردد. لذا تمام کسانی که در زمینه ایدز و هپاتیت B احساس خطر می کنند می توانند با مراجعه به این مرکز یا باشماره تلفن 0834 2226500 خدمات مورد نیاز خود دریافت نمایند.
در پایان مهندس ییلاقی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گفت: انتطار داریم جمع حاضر در زمینه پیشگیری از بیمارهای رفتار در شهرستان نقش کلیدی ایفا نمایند. سمینار با توزیع جوائز به فعالان برنامه ایدز و هپاتیت B در شهرستان پایان یافت.

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 11

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 3

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 1

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 10

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 9

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 5

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 6

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 2

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 12

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 13

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 4

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 7

برگزاری سمینار ایدز و هپاتیت B در شهرستان سرپل ذهاب 8

 

۵ دی ۱۳۹۰ ۱۳:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید