اخبار

تشکیل کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی در شهرستان سرپل ذهاب

تشکیل کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی در شهرستان سرپل ذهاب
در مورخه21/10/89 کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی با حضور فرماندار محترم شهرستان، ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان، رؤسای ادارات و کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها شهرستان سرپل ذهاب در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید.

در ابتدا جناب آقای عظیمی فرماندار محترم شهرستان سرپلذهاب، در خصوص اهمیت بهداشت و همکاری بین بخشی در راستای پیشگیری از بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا  و رفع معضلات بهداشتی توسط دستگاههای شهرستان و توجه به نظافت و زیبایی اطراف شهر و ورزشگاهها و عدم نگهداری دام و احشام در سطح شهر تاکید نمودند. و ضمن تقدیر از اجرایی شدن بیش از 80% مصوبات قبلی همچنان خواستار همکاری و همراهی ادارات در این راستا گردیدند. سپس دکتر بهاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپلذهاب ضمن قدر دانی از پیگیری های فرمانداری و اعضاء  محترم کارگروه   در خصوص اجرایی شدن تعدادی از  مصوبات قبلی و اهمیت توجه به مسائل بهداشتی بمنظور پیشگیری از  بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا و پاندمی آنفلوآنزا و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در طول سال و تشکر و تقدیر از ادارات در خصوص همراهی با شبکه بهداشت و درمان در کنترل بیماری آنفلوآنزا که با چاپ 6تخته بنرو16500برگ تراکت تحت عنوان : ((چگونه از خود و دیگران در مقابل آنفلوآنزای A(H1N1)محافظت کنیم))، در ادامه  خواستار همراهی اعضاء گروه در اجرای جلسات آموزشی جهت پرسنل تحت امر و اطلاع رسانی در خصوص این بیماریها به جامعه شدند. در ادامه ضمن ارائه برنامه و دستورالعمل  کشوری مراقبت و ارتقاء شاخصهای تنظیم خانواده و نیز پیگیری مصوبات قبلی، ضمن تبادل اطلاعات وگزارش فعالیتها تصمیماتی  نیز اتخاذ گردید.

ردیف
عنوان مصوبات
دستگاه پیگیری کننده واجراء
1
 نیروی انتظامی و دایره اجرائیات شهرداری با همکاری مرکز بهداشت در جهت جلوگیری از عرضه مواد غذایی حساس و دست ساز(بخصوص فلافل فروشیها ) بصورت دوره گردی در سطح شهر و جنب مدارس ، اقدام لازم را اعمال نمایند . و آموزش های لازم در زمینه عدم خریداری اینگونه مواد غذایی در مدارس مورد توجه خاص قرار گیرد .
شبکه بهداشت ودرمان
شهرداری-نیروی انتظامی-آموزش و پرورش
2
در جهت پیشگیری از عرضه مرغ زنده در سطح  روستاهای پاونار و زعفران ، اداره دامپزشکی شهرستان نسبت به شناسائی و ساماندهی محل های فروش مرغ زنده با توجه به وضعیت فرهنگی و با رعایت دستورات ونکات بهداشتی در حاشیه این روستا ها اقدام ونتایج را به فرمانداری و مرکزبهداشت ارسال نماید .
دامپزشکی- شهرداری- بخشداری
3
 اداره آب و فاضلاب روستایی در خصوص کلرزنی مداوم مجتمع های آبرسانی و تعمیربموقع شکستگیها اقدام بموقع را انجام داده وگزارش اقدامات را به فرمانداری ومرکزبهداشت  شهرستان ارسال نماید .
آب وفاضلاب روستائی
4
 اداره امور آب شهرستان ضمن مطالعه دقیق وبا هماهنگی شهرداری نسبت به نرده گذاری وولایروبی آب کانال کشاورزی عبوری از شهر جهت جلوگیری از خطرات احتمالی و رعایت موازین بهداشتی اقدام و نتایج فعالیت ها را به فرمانداری منعکس نمایند.
امور آب - شهرداری
5
اداره راه و ترابری با همکاری بخشداری و دهیاری ها عاملان پخش فضولات و زباله در حاشیه جاده حبیب وند و سایر روستا های ارتباطی را شناسائی واقدمات لازم را رابعمل  آورده و نتایج اقدامات را به دبیر جلسه منعکس نمایند .
راه وترابری -بخشداری-شورای اسلامی بخش مرکزی
6
 اداره تربیت بدنی در راستای حفظ وارتقاء بهداشت وسلامت ورزشکاران، نظارت بیشتری بر سالن های ورزشی که به بخش خصوصی واگذار نموده داشته باشند . و کلاسهای توجیهی را در زمینه رعایت نکات بهداشتی جهت مربیان و متصدیان بخش خصوصی و دولتی برگزار نمایند ودر صورت عدم رعایت نکات مذکور با آنها طبق مقررات برخورد نماید .
تربیت بدنی - فرمانداری - مرکز بهداشت
7
شهرداریوبخشداری جهت جذب اعتبار وتامین امکانات باز یافت   زباله  شهری و روستایی پیگیری واقدامات لازم را بعمل آورده و نتایج را در کارگروه بعدی اعلام نمایند .
شهرداری-بخشداری
8
 اداره بازرگانی –شهرداری امکانات وفرهنگ سازی لازم جهت استفاده از پاکت وجعبه های قابل تجزیه وسلولزی را به جای نایلون وپلاستیک فراهم و ضمن شناسائی شرکت های سازنده ،اقدامات جذب را فراهم نمایند.
شهرداری –فرمانداری-محیط زیست بازرگانی
9
به منظور پیشگیری از سوخت گیری با گاز مایع توسط خودروها در جنب مدارس، نیروی انتظامی در صورت تماس تلفنی مدیران مدارس و یا اداره آموزش و پرورش باپلیس 110، در جهت هدایت این گونه خودروها به خارج شهر اقدام نمایند .
نیروی انتظامی- آموزش و پرورش
10
 اداره آب وفاضلاب شهری بر رفع شکستگی های احتمالی لوله ، ناشی از عملیات حفاری گاز رسانی  در سطح شهر وپیشگیری از آلودگی احتمالی نظارت بیشتری  اعمال و هرگونه مشکل در این خصوص را مرتفع نمایند .
اداره آب وفاضلاب شهری
11
 در جهت سالم سازی وپیگیری از انتشار عفونت وبیماریهای ناشی ازدفع غیر بهداشتی  زباله های عفونی مطب ها  اداره محیط زیست –شهرداری –شورای شهر-فرمانداری و مرکز بهداشت جلسه ای را باحضور نماینده پزشکان تشکیل داده  راهکارهای لازم را ارائه نمایند .  
محیط زیست  
12
بخشداری و دهیاریهای زعفران و احمد آباد- کوئیک شکر و پاونار  نسبت به رفع مشکل زباله حاشیه جاده سرابگرم و نیز هدایت آبهای سطحی این چهار روستا اقدام نمانید .
شورای اسلامی بخش مرکزی بخشداری  
13
 جهت پیشگیری از مرگ مادران بارداری ادارات هلال احمر وفرمانداری،راه و ترابری و بهداشت و درمان امکانات انتقال از مناطق صعب العبور را فراهم نمایند.
ادارات ذکرشده

تشکیل کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی در شهرستان سرپل ذهاب  1

۶ بهمن ۱۳۸۹ ۰۸:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید