اخبار

برگزاری جشنواره روستای سالم در سرپل ذهاب روستای پاطاق

برگزاری جشنواره روستای سالم در سرپل ذهاب روستای پاطاق
دکتر حسین کریم طرح روستای سالم رایک ایده مهم عنوان کرد و اظهارداشت: در تلاش هستیم که طرح ملی روستای سالم رابا برند کرمانشاه به کشورمعرفی کنیم .

به گزارش روابط عمومی شبکه : رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در روز دوشنبه ششم اردیبهشت بمنظور افتتاح جشنواره روستای سالم به سرپل ذهاب سفر کرده بود .

وی هدف از اجرای طرح روستای سالم را جلب نظر گردشگران و مسافران عنوان کرد و افزود : باید امتیازات سایر روستاهای شهرستان را نیز  شناسایی کرده وباتقویت و معرفی آن ، درجهت رونق صنعت توریسم نهایت بهره برداری انجام شود.

ایشان  در راستای نهادینه سازی حفظ محیط زیست و اقدامات خودجوش و مردمی این شهرستان اذعان داشت: برای رسیدن به توسعه باید برنامه ریزی طولانی مدت داشته و گامهای موثری را با استفاده از پتانسیل مردمی  باهمت مردم در این راستا برداریم .

وی با اشاره به شعار سال "اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل " اظهار داشت: طرح روستای سالم ، معرفی شاخص ها و ملاک های آن و در نتیجه مبرا نمودن ، کمک به محیط زندگی از هر گونه بیماری، اعتیاد، طلاق و...دانست و این خود اقدام و عملی پسندیده به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشارکت مردم، همکاری مسئولین و اجرایی کردن ابتکارات راازجمله اوامر مهم در راه توسعه وآبادانی روستاها عنوان کرد.


فقق 6  

جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان سرپل ذهاب نیز عنوان کرد : روستای پاک و سالم پاطاق می توانند الگویی برای دیگر نقاط شهرستان و استان باشد و افزود: امید است برنامه های مهمی در راستای حفظ محیط زیست برای رسیدن به یک جامعه سالم که رو به رشد و پویایی است در دستور کار قرار بگیرد.

حیدری به  224 اثرتاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی شهرستان اشاره کرد و یادآور شدند: از این آثار146 اثرشهرستان به ثبت ملی رسیده و خوشبختانه بسترهای مناسبی وجود دارد که با پیگیری مستمردیگر آثار به ثبت خواهد رسید.

وی تصریح کرد: شهرستان سرپل ذهاب و طبیعت بکر این منطقه ،زمینه ساز افق های روشن است که همه مردم با بهره گیری و حفظ و حراست از آن شرایطی ایجاد کنند که همه گردشگران بتوانند بازدید و استفاده کنند و صنعت گردشگری را رونق بخشند.

فرماندار شهرستان روستاهای پاک و سالم را نقطه پیشرفت و تعالی این مسیر دانست و گفت: توسعه ،عمران و آبادانی در روستاها هم در امر تولید و امنیت تاثیر بسزایی دارد.


فقق 3  

در ادامه دکتر احسان مهری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب ضمن قدردانی از حضور خودجوش مردم در راستای ایجاد روستای سالم اظهار داشت: انتخاب این روستا به عنوان روستای سالم به منظور تشویق و ایجاد رقابت در امر پاکیزگی روستا و تشویق روستاییان به امر بهداشت روستا می باشد.

دکتر احسان مهری افزود: با بررسی کارشناسان و سنجش معیارها و ملاک های مشخصی روستای پاطاق به عنوان روستای سالم معرفی شده است.
فقق 5

از مهمترین برنامه های این جشنواره بازدید از بنای تاریخی زیج منیژه، بازدید از هنرهای دستی مردم روستای پاطاق ،اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم جشنواره، امحاء قلیان و باکس های سیگار و پخش کلیپ مستند از روستای پاطاق بود.

لازم به ذکر میباشد روستای پاطاق با اقلیم و طبیعت ویژه که در فصل بهار تفرجگاه مردم منطقه می باشد با جمعیتی 240 نفری در مسیر گردنه پاطاق واقع شده است واز جاده پایین گردنه و نیز جاده آسفالته روستایی پایین تر از روستای حبیب وند میتوان به این منطقه دسترسی پیدا نمود . سراب ماراب ، منطقه تفریحی در عباس ، حوضچه پرورش ماهی ، ذیج منیژه و تپه ها و کوهای مشرف با درختان بلوط از دیدنی های این روستا می باشد .


فقق 17
فقق 16
فقق 15
فقق 14
فقق 13
فقق 12
فقق 11
فقق 10
فقق 9
فقق 8
فقق 7
فقق 4

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید