اخبار

گزارش کارگاه زایمان فیزیولوژیک و آمادگی برای زایمان در سرپل ذهاب

گزارش کارگاه زایمان فیزیولوژیک و آمادگی برای زایمان در سرپل ذهاب
واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان سرپل ذهاب با هدف آموزش و حساس سازی پرسنل ارائه دهنده خدمت به مادران کارگاه آموزشی "آمادگی برای زایمان" در تاریخ 26 آذر 94 در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی شبکه: در این کارگاه آموزشی رده میانی مراکز بهداشتی درمانی حضور داشتند. خانم لیلا جمشیدی مسئول برنامه مادران شهرستان مباحث: نحوه تعمیم کلاسهای آمادگی مادران برای زایمان طبیعی، ترویج زایمان طبیعی وکاهش سزارین های بدون اندیکاسیونهای علمی و آمادگی مادران برای زایمان طبیعی با استفاده از روشهای کاهش درد را برای حاضرین تشریح نمودند.

در ادامه خانم شهلا کرمی کارشناس مامایی ستاد، در خصوص اصلاح وضعیت جسمانی مادر در طول بارداری وزایمان، آموزش تکنیک های تنفسی کاهش درد زایمان به مادر و همراه، آموزش همسر در مورد حمایت های روانی از مادر و آمادگی برای زایمان، فیزیولوژی درد زایمان و تئوریهای درک درد را توضیح دادند. سپس مهندس فرامرز خانمحمدی کارشناس بهداشت روان شبکه آموزش لازم در خصوص ارتباطات اصلی، افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان را ارائه نمودند.

 در پایان خانم زهرا صفری کارشناس تغذیه مرکز بهداشت آموزشهایی در مورد تغذیه دوران بارداری و شیردهی را برای حاضرین ارائه نمودند.


مو 5
مو 4
مو 2
مو 1

۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید