اخبار

بازدید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان شهدا سرپل ذهاب

بازدید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان شهدا سرپل ذهاب
دکتر فتح اله حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان شهدا سرپل ذهاب بازدید بعمل آورد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت : در این بازدید که نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، اعضاء شورای اسلامی شهر و سرپرست شبکه بهداشت و درمان حضور داشتند از بخش های مختلف بیمارستان بازدید وضمن عیادت از بیماران از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات درمانی قرار گرفتند.

سپس طی نشستی در محل دفتر پرستاری بیمارستان که بمدت سه ساعت بطول انجامید. دکتر احسان مهری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپلذهاب گفت : تاکنون تنها فاز اول بیمارستان شهدای سرپلذهاب افتتاح شده و با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان ازشهرهای همجواربشدت با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم که این امر خود مشکلات زیادی را هم برای بیماران و مراجعه کنندگان و هم برای پرسنل بوجود آورده است.

دکتراحسان مهری اذعان کرد: راه اندازی فاز دوم بیمارستان می تواند این مشکلات را برطرف کند اما از آنجایی که پروژه های بیمارستانی پرهزینه هستند لذا نیازمند اعتبارات ملی است.

وی با اشاره به تعداد کم پرسنل بیمارستان گفت: با توجه به تعداد زیاد مراجعه کننده ، 140 نفرپرسنل موجود پاسخگوی بیماران نیستند لذا همزمان با راه اندازی فاز دوم بیمارستان اصلاح چارت سازمانی را پیگیری خواهیم کرد و با اصلاح چارت سازمانی مجوز استخدام نیرو را اخذ کرده و از طریق آزمونهای استخدامی جذب نیرو برای بیمارستان صورت می گیرد.

دکترمهری با اعلام خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان شهدای سرپلذهاب گفت: درمهرماه سالجاری ساختمان سی تی اسکن ساخته می شود و بر مبنای پیگیریهای نماینده مردم شهرستان درمجلس شورای اسلامی و قولهای مساعدی که وزیر بهداشت و درمان داده اند تا قبل از پایان عملیات ساختمان سازی شاهد ورود دستگاه سی تی اسکن به شهرستان و بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی همچنین درخصوص نبود پزشک سونوگراف بطورمستقل در بیمارستان اذعان کرد: تاکنون ازطریق اعزام رزیدنتهای سال آخر توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تا حدی توانسته ایم پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم اما با رایزنیهای صورت گرفته تا آذر ماه سالجاری قطعا یک پزشک سونوگرافیست جذب بیمارستان خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپلذهاب با اشاره به تعرفه های بیمه خدمات درمانی تصریح کرد: بیمارانی که بستری می شوند با تعرفه 3 درصد برای روستائیان و 6 درصد شهری خواهد بود اما برای درمان سرپایی تعرفه بیشتری تعریف شده است.

دکتر مهری درادامه این نکته را متذکر شد که روستائیانی که دارای دفترچه بیمه روستایی هستند باید از طریق پزشک خانواده خود به بیمارستان ارجاء شوند در غیر اینصورت با قوانین کشورنمی توانند از خدمات بیمه استفاده کنند . 

سپس فرماندار شهرستان سرپلذهاب گفت: درراستای بازدید استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درماه گذشته از بیمارستان شهدا و به منظورکمبود شدید فضای بیمارستان با حضورنماینده مردم شهرستان درمجلس شورای اسلامی درخصوص تعیین وضعیت بیمارستان و اجرای فازدوم آن بررسیهای لازم به عمل آمده است.

جهانبخش حیدری افزود: با انجام بررسی ها ، تصمیم برآن شد تا جهت اخذ مجوزقانونی برای توسعه بیمارستان ، تأمین اعتبار و تفکیک درمانگاه از بیمارستان به منظورایجاد شرایط مطلوب تر برای بیماران و همچنین پرسنل بیمارستان هرچه سریعتراقدامات لازم صورت گیرد وعملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان آغاز شود. 

وی همچنین خاطر نشان شد: بیمارستان شهدا سرپلذهاب به علت مرکزیت پذیرش بیماران از شهرستانهای همجوار دیگر وبه دلیل افزایش مراجعه کنندگان به درمانگاه و همچنین فضای ناکافی بیمارستان جواب گوی بیماران نبوده و مشکلاتی را در بردارد که این مشکلات موجب نارضایتی شهروندان شده است واین درحالی است که میانگین پذیرش درماه 7 هزار نفر و در اورژانس به 12 هزار نفر می رسد .

نماینده مردم شهرستانهای سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب درمجلس شورای اسلامی نیز درادامه اظهارداشت: به منظور اجرایی شدن هرچه سریعترطرح راه اندازی فازدوم بیمارستان شهدا سرپلذهاب بناست که طی سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه و هیئت همراه ، وزیر بهداشت و درمان از این بیمارستان بازدید داشته باشد تا ازنزدیک با مشکلات عدیده این بیمارستان روبرو شده و دستورات لازم را مبنی برتعیین اعتبار به جهت ساخت فاز دوم بیمارستان مبذول گردد.

دکترفتح اله حسینی افزود:  فازاول بیمارستان جوابگوی نیازهای مردم نیست و به همین منظوراهمیت راه اندازی فاز دوم بیش از پیش احساس می شود.

وی درادامه تصریح کرد: برای راه اندازی هرچه سریعتر فاز دوم این بیمارستان مساعدت مسئولین و توجه ویژه وزیر بهداشت و درمان نیاز است.

دکترحسینی درپایان خاطر نشان شد : با توجه به وضعیت بیمارستان شهدا سرپلذهاب و پیگیریهای مسئولین محلی چنانچه هر گونه مشکلی برای مراجعه کنندگان به این بیمارستان پیش بیاید مسئولین ارشد استانی باید پاسخگو باشند چرا که طی بازدیدهای متوالی و پیگیریهای صورت گرفته کاملا با مشکلات این بیمارستان آشنا هستند.


شس 50
شس 49
شس 47
شس 46
شس 45
شس 44
شس 43
شس 42
شس 41
شس 40
شس 39
شس 38
شس 37
شس 36
شس 35
شس 34
شس 33
شس 32
شس 31
شس 30
شس 29
شس 28
شس 27
شس 26
شس 25
شس 24
شس 23
شس 22
شس 21
شس 20
شس 19
شس 18
شس 17
شس 16
شس 15
شس 14
شس 13
شس 12
شس 11
شس 10
شس 9
شس 8
شس 7
شس 6
شس 5
شس 4
شس 3
شس 2
شس 1

۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید