اخبار

شروع واکسیناسیون با واکسن 3 ظرفیتی تزریقی فلج اطفال درسرپل ذهاب

شروع واکسیناسیون با واکسن 3 ظرفیتی تزریقی فلج اطفال درسرپل ذهاب
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب از شروع واکسیناسیون با واکسن 3 ظرفیتی تزریقی فلج اطفال از امروز یکشنبه درشهرستان خبرداد.

دکتر احسان مهری اظهار داشت : برنامه نهایی ریشه کنی فلج اطفال برنامه ای است که توسط مجمع جهانی بهداشت به تصویب رسیده است و همه کشورها ملزم به اجرای آن هستند.

یکی از موارد پیش بینی شده در این برنامه اضافه کردن واکسن تزریقی 3 ظرفیتی فلج اطفال به واکسن خوراکی فلج است. فواید این کار عبارتند از حفظ حداقل سطح ایمنی علیه سروتیپ 2 ویروس، تقویت ایمنی مخاطی ناشی از واکسن خوراکی، تسهیل کنترل طغیانهای فلج اطفال در آینده و تقویت ایمنی علیه سروتیپ‍های 1 و 3 ویروس می باشد.
وی گفت : دستورعمل واکسیناسیون فلج اطفال با واکسن تزریقی بدین صورت است که در سن 4 ماهگی کودکان به همراه واکسن فلج اطفال خوراکی یک نوبت واکسن تزریقی هم دریافت خواهند نمود (0.5 میلی لیتر عضلانی در بخش جلوی ران راست) بنابراین کودکان در 4 ماهگی هر دو نوع واکسن خوراکی و تزریقی فلج اطفال را باید حتما دریافت کنند.

گفتنی است فلج اطفال یا پولیومیلیت یک بیماری عفونی و مسری است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند. تنها راه موثر پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام واکسیناسیون است و خوشبختانه برنامه های کشور ما در ریشه کنی فلج اطفال تاثیر بسیار زیادی در کاهش موارد ابتلا داشته است که از جمله این فعالیتها می توان به اجرای بسیج همگانی فلج اطفال در دهه 70 اشاره کرد.


بل 6
بل 5
بل 4
بل 3
بل 2

۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید