اخبار

برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما

برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما
به مناسبت روز جهانی ماما مراسمی با هدف تجلیل از فعالین عرصه سلامت و تقدیر از ماماهای نمونه در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب: تولد و آغاز زندگی با زحمت ماماهای پر تلاش شروع می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب در این مراسم ضمن خیر مقدم گویی از فعالان عرصه بهداشت و سلامت در شهرستان تشکر و قدردانی نمود.

دکتر امید قادری در ادامه با اشاره به برنامه های اجرایی در هفته بهداشت و سلامت در شهرستان اظهار داشت: در هفته بهداشت و سلامت خوشبختانه توانسته ایم برنامه های متعددی با حضور مسئولین، شورا و کارگروه سلامت در شهرستان برگزار کنیم و اطلاع رسانی خوب و مفیدی را راجع به شعار امسال بهداشت جهانی داشته باشیم و حول محور خود مراقبتی که اصل شعار امسال بود مراسم های متعددی در ادارات برگزار شد.

ایشان به اهمیت شغل مامایی پرداخت و خاطرنشان شد: تولد و آغاز زندگی با زحمت ماماهای پر تلاش شروع می شود و ما به عنوان کادر اجرایی بهداشت و درمان با حساسیت کاری این عزیزان و مشکلات آنها آشنا هستیم. یکی از شاخصه های توسعه یافته  بهداشت در کل جوامع بشریت اهمیت کار مامایی است.

قادری افزود: ماماهای شهرستان در دو گروه بهداشت و درمان فعالیت می کنند، دربخش  بهداشت به پایش و مراقبت های پیش از دوران بارداری و مشاورهای لازم برای همشهریان مشغول هستند و در بخش درمان در کنار متخصصین و با وجود تجهیزات و تدارکات لازم پزشکی در بیمارستان مشغول خدمت می باشند.

وی در ادامه به اجرای طرح سلامت در بیمارستان و بخشهای دولتی اشاره کرد و خاطرنشان شد: دولت تدبیر و امید طرح سلامت را اجرا کرده اند و در شهرستان نیز این بسته به خوبی در حال اجرا است. این  طرح می تواند نویدهای خوبی را برای کشور و خصوصا مناطق محروم داشته باشد.

جذب متخصصین بیشتر در شهرستان  با توجه به کمک های طرحهای تشویقی دولت، افزایش تعرفه های دولتی و کاهش پرداختی های مردم و خرید و تکمیل تجهیزات برای بیمارستان موضوعات دیگری بود که قادری در پایان به تبیین و تشریح آن پرداخت.

در ادامه فرماندار شهرستان سرپل ذهاب ضمن گرامیداشت روز ماما و تبریک این روز رستگاری و عاقبت به خیری را برای این قشر پرزحمت کش و حساس خواستار شد و اظهار داشت : خداوند خود شاهد بر رفتار و اعمال ماماها می باشد و مطمئنا عنایت ویژه را به شما خواهد داشت.

میرزا مراد پیرو افزود: ماه اردیبهشت آبستن مناسبتهای بزرگی در حوزه بهداشت و سلامت است و به همین مناسبت برنامه های با کیفتی در هفته بهداشت و سلامت در شهرستان برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه به فلسفه نامگذاری روز ماما اشاره کرد و خاطرنشان شد: تقدیر و تشکر از طلایه داران عرصه نوزاد و مادر خصوصا ماماها یکی از بهانه های نامگذاری روز ماماست و در این روز با تبیین و تشریح اهمیت این شغل می توانیم بیشتر به حساسیت آن در جامعه بپردازیم.

ایشان افزودند: در هنگام تولد یک نوزاد دستان نوازشگر ماما قبل از مادر آن را لمس می کند و این یکی از افتخارات حرفه ی مامایی است .

پیرو در ادامه خاطرنشان شد: ماما نباید به مامایی بعنوان یک شغل نگاه کنند چرا که  این دیدگاه برای او  خستگی می آورد، توکل بالا به خداوند و عشق و لذت در برابر این کار می تواند مزد بالایی برای ماماها باشد که قابل ستایش است.

فرماندار شهرستان در پایان خواستار به روز نمودن اطلاعات مامایی برای ماماها شد تا شاهد کاهش مرگ و میر نوزاد و مادر در جامعه باشیم.

برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 18
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 17
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 16
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 15
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 14
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 13
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 12
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 11
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 10
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 9
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 8
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 7
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 6
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 5
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 4

برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 3
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 2
برگزاری مراسم به مناسبت روز جهانی ماما 1

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۳:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید