مقالات

روی خط انقلاب

 ۱۳۸۷/۱۱/۱۲
* در روزهای اوج گیری انقلاب اسلامی چند سال داشتید ؟ درآن زمان حدود13 سال داشتم و با والدینم در نهاوند زندگی می کــردم و در س می خواندم .

* در روزهای اوج گیری انقلاب اسلامی چند سال داشتید ؟

    درآن زمان حدود13 سال داشتم و با والدینم در نهاوند زندگی می کــردم و  در س می خواندم .

* آیا خاطره کوتاهی از آن روزها یادتان هست برایمان تعریف کنید؟

     در یکی از روزها وقتی از مدرسه تعطیل شدیم ،  به طرف میدان فعلی ابوذر  ( شهرستان نهاوند) حرکت کردیم و در آنجا به مردم پیوستیم . تظاهرات و شعاردادن ها آغازشد و طولی نکشید که حاضرین بدون توجه به تهدیدات نظامیان به جانب مجسمه شاه که وسط میدان قرار داشت حمله بردند و آنرا پائین کشیدند . جالب است بدانید این اولین مجسمه ای بودکه با حرکت خود جوش مردم در کشور پائین کشیده می شد .

*خیلی مختصر به ما بگوئید مردم چرا انقلاب کردند ؟

       به علت ظلم وستم و استبدادی که وجود داشت و همچنین وابسته بودن رژیــم به حکومتهای غاصب وسلطه جو و قدم برداشتن در مسیر خواست این قدرت ها و بالاخره غیر مذهبی بودن رژیم  وقت  .

* تا اینجاچه عواملی باعث شده که انقلاب ما سی ساله شود ؟

 خواست و اراده ملی ، و روشنگری های پدیده الهی رهبری .

* دارای چه مدرکی هستید ؟

 دکتری تخصصی ( P0H0D ) ژنتیک پزشکی

  * دانشگاه بعد از انقلاب را چگونه ارزیابی می کنید ؟

دانشگاه بعداز انقلاب از این حالت که فقط دریافت کننده اطلاعات باشد خارج شده ، قبلا" امور حساس دانشگاه تحت نظر دیگران اداره میشد در حالیکه بعد از انقلاب فرزندان نخبه و فرهیخته ایرانی آستین همت بالا زدند و با هوش و ذکاوت ایرانی خود بنیــه علمی دانشگاهها را ارتقاء بخشیدند و هم اینک نیز باعث شده اند که ما تولیـدعلم داشته باشیم و بسیاری از زمینه های علمی ارتقاء یافته را به دیگر نقاط دنیا صادر کنیم .

* دانشجوها را چطور ارزیابی می کنید ؟

 دانشجویان نیز فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده اند و می توان گفت دانشجوی بعد از انقلاب دانشجویی است که در زمینه تشخیص و انتخاب توان بسیار بالاتری دارد و در کل این احساس ایجادشده که بهتر می تواند افراد، جناح ها و نحوه فعالیت تشکلها رامورد سنجش قرار دهد و بهترین را گزینش نماید  .

* دانشگاه علوم پزشکی از نظر حضور دانشجویان در زمینه های فرهنگ انقلاب اسلامی چه موقعیتی دارد ؟

 همانند سایر دانشگاه ها در راه اهـداف مقدس انقلاب گـــــام بر می دارد.

* شنیده ایم در نوجوانی حضور جالب توجهی در جبهه ها داشتید.چرا ؟

      ازابتدا تلاش اینجانب این بوده که کارهایم را با میل و اراده انجام دهم ،وقتی هم که جنگ تحمیلی آغاز شد و ضرورت دفاع مقدس شکل حیـــاتی و گسترده ای را بخود گرفت من هم احساس کردم که باید به جبهه بروم اما اینکه حضورم چشمگیر بوده یا خیر این را فقط خدا می داند ، جبهه رفتن من هم مثل سایرین دفاع از ارزش هاو اصولی بودکه کرامت امت و تمامیت ارضی این سرزمین گلگون را حفظ می کند .

*چرا هنوز هم هنوزاست دشمنان  دست از سرما  نمی کشند ؟

     ما به اهداف و آرمانهایی معتقدهستیم که در بلند مدت فروپاشی نظام های سلطه طلب را بدنبال دارند و به همین خاطر است که دشمنان اسلام و قرآن دست از شیطنت شان نمی کشند .

* چه کار کنیم که روی شان واقعاً کم شود ؟

روی پای خود بایستیم و با اتکال به خداوند و پشتوانه ملی واستفاده از استعدادهای بالقوه و بالفعل درپیشبرد اهداف مقدس انقلاب گام برداریم .

* جنگ را چه رنگی دیدید ؟ قرمز

* انقلاب را چطور ؟ سبز

* به یکی از بزرگترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، در عمر سی ساله انقلاب اسلامی اشاره کنید ؟

  به عنوان یکی از قطب های دانشگاهی کشور مطرح شده و به مردم غرب کشور  خدمات تخصصی و فــوق تخصصی ارائه می دهد .

*حرف آخر؟

    به دور از جنجال ها و تفکرات حزبی ،گروهی و سیاسی برای مردم کار کنیم تا وقتی به آخر خط رسیدیم با خیالی راحت و آرام بگوئیم که این کارها را برای رضای خدا و خدمت به مردم انجام دادیم .والسلام   

 

 

 

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.