مقالات

چهار ویژگی جدید در ویندوز 7

 ۱۳۸۹/۰۸/۰۶

در این مقاله به چهار ویژگی جدید و قدرتمند ویندوز 7 که کمتر شناخته شده است و می تواند در عملکرد شما تاثیر مثبت داشته باشد بیان می گردد.
1- باز کردن چندین پنجره از یک برنامه
در بعضی برنامه ها وقتی یک فایل را باز می کنید مجبورید همه را در یک پنجره باز کنید ولی در ویندوز 7 این قابلیت به ویندوز اضافه شده است تا بدون اینکه دوباره برنامه مذکور را اجرا کنید فقط با نگه داشتن کلید Shift و راست کلیک روی اولین پنجره، پنجره بعدی را باز کنید.

Problem Steps Recorder -2
هنگامی که با ویندوز کار می کنید احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد برای پیدا کردن مشکل می توانید از این برنامه کمک بگیرید همه مراحل را ذخیره کنید و از فردی با تجربه تر برای شناسایی عیب استفاده کنید. این برنامه در حقیقت یک ثبت کننده یا Recorder است. که با یک فایل اجرایی به نام psr.exe می توانید آنرا راه اندازی کنید. برای این منظور در منوی استارت psr.exe را وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. در صفحه ای که مقابل شما گشوده می شود. روی Start Record کلیک کنید. از هر عملی که کاربر انجام می دهد یک عکس گرفته می شود. حتی کاربر هر جا که صلاح دید می تواند یک توضیح ذخیره کند. همه اینها در یک فایل زیپ ذخیره می شود که به صورت اسلاید قابل مشاهده است.

3- الصاق به فولدر محبوب
شما در ویندوز 7 قادر هستید، فولدر های محبوب را که زیاد با آنها سر و کار دارید مشخص کنید. برای این کار کافیست آن فولدر را روی منوی Favorites در Windows Explorer بکشید. ( یا به اصطلاح Drag کنید.) با این کار فولدر مورد نظر در لیست محبوب ( Favorites ) شما قرار می گیرد. و می توانید به سرعت به آنها دست یابید.

4-میانبر های جدید صفحه کلید
در ویندوز 7 میانبر های جدیدی برای مدیریت بهتر پنجره ها اضافه شده است. بعضی از آنها که احتمالاً برای شما مفید است را نام می بریم:
پنجره ها را از یک مانیتور کامپیوتر به مانیتور دیگر منتقل کنید. Windows + Shift + فلش سمت راست
Windows + Shift + فلش سمت چپ
با این میانبر ها قادر خواهید بود پنجره ها را به سمت راست یا چپ منتقل کنید. Windows + فلش سمت راست
Windows + فلش سمت چپ
با این میانبر می توانید پنجره ها را به اندازه تمام صفحه بزرگ کنید. Windows + فلش بالا
با این میانبر می توانید پنجره را کوچک یا Minimize نمایید. Windows + فلش پایین
با این میانبر می توانید همه پنجره ها را به غیر از پنجره فعال Minimize کنید. Windows + Home
برگرفته از سایت www.yadbegir.com
 

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.