مقالات

آشنایی با شرکت‌های مهم تولیدکننده ضدویروس: Sophos

در ادامه معرفی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی و ضدویروس، این بار به سراغ شرکت سوفوس آمده‌ایم.

1- Sophos یک شرکت امنیتی خصوصی است که در سال 1985 یعنی 24 سال پیش توسط دکتر Peter Lammer و دکتر Jan Hruska بنیان گذاشته شد. دفاتر اصلی این شرکت در Abingdon انگلیس و Burlington ماساچوستز ایالات متحده واقع شده است.

2- سوفوس همچنین شعباتی در استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور و اسپانیا دارد. این شرکت بیش از 1200 کارمند در سراسر جهان، در اختیار دارد.

3- نکته جالب توجه در مورد عملکرد Sophos این است که برخلاف دیگر شرکت‌های امنیتی، ضدویروس و ضدهرزنامه برای کاربران خانگی تولید نمی‌کند بلکه همواره بر بازارها و حوزه‌های تجاری تمرکز دارد.

4- در سپتامبر سال 2006 آقای Steve Munford به عنوان مدیرعامل سوفوس معرفی شد. Hruska و Lammer نیز اعلام کردند که به عنوان همکار مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره ایفای نقش خواهند کرد.

5- این جناب آقای Munford دارای لیسانس اقتصاد از دانشگاه کانادایی Western Ontario و نیز دارای مدرک MBA از دانشگاه کوئینز – که آن هم کانادایی است – می‌باشد.

6- در سال 2007 سوفوس شرکت آمریکایی ENDFORCE را که در زمینه تولید و فروش security policy compliance و نرم‌افزار کنترل دسترسی شبکه (NAC) فعالیت می‌کند، خریداری نمود.

7- در سال 2008 سوفوس از تمایل خود به خرید Utimaco Safeware AG خبر داد.
8- در ژانویه 2009 سوفوس اعلام کرد که پنج درصد نیروهای خود را اخراج خواهد کرد.
9- آزمایشگاه امنیتی سوفوس که SophosLabs نام دارد، یک شبکه جهانی است که رفتار بدافزارها (یا به تعبیری ویروس‌ها) و تهدیدات موجود در فضای سایبر را آنالیز می‌کند.

10- در یک دسته‌بندی می‌توان تولیدات سوفوس را به هشت گروه تقسیم کرد: ضدویروس، PureMessage، Client Firewall، ES4000، Anti-Rootkit، WS1000، Sophos Security Suite و Network Access Control.

11- وب‌سایت سوفوس با اشاره به اینکه «سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها، نهادهای مالی و مراکز بهداشتی، مسئولیت تامین امنیت داده‌هایشان را به ما سپرده‌اند» می‌گوید: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ و مراکز تجاری کوچک، در سراسر جهان به منظور حفظ امنیت شبکه های خود از محصولات Sophos استفاده می‌کنند.

12- سیسکو، توشیبا، Heinz از جمله مشتری‌های سرشناس سوفوس به شمار می‌روند.
13- سایت سوفوس علاوه بر زبان انگلیسی، هشت زبان دیگر از جمله اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، چینی و ... را پشتیبانی می‌کند. واضح است که در آن از زبان فارسی خبری نیست!

14- سوفوس به آن دسته از کاربران ایرانی که می‌خواهند محصولات این شرکت را خریداری نمایند، پیشنهاد جالبی دارد: بروید به شهر Abingdon انگلیس! در صفحه http://www.sophos.com/partners/channel/find/iran.html آدرس و تلفن و ایمیل این دفتر به طور کامل قید شده است!

15- نسخه رایگان small business solutions شرکت سوفوس را که به مدت 30 روز به صورت trial اعتبار دارد، می‌توانید از لینک ذیل تهیه نمایید:
http://www.sophos.com/products/small-business/eval.html

16- ضمناً در قسمت پایینی همین صفحه (وب‌سایت فوق‌الذکر) می‌توانید با ابزارهای رایگان (Free tools) این شرکت آشنا شوید که از آن جمله Sophos Anti-Rootkit است. کسانی که به دنبال نرم‌افزارهای معتبر رایگان هستند، شاید از دیدن این صفحات ذوق زده شوند!

 تهیه و تنظیم : شهلا امیریان ,مدیر پورتال

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.