مقالات

آشنایی با شرکت‌های مهم تولیدکننده ضدویروس:McAfee

1- مکافی شرکت تولید کننده نرم‌افزارهای امنیتی است و دفتر مرکزی آن در سانتا کلارای کالیفرنیا واقع شده است.
2 - این شرکت توسط شخصی به نام جان مکافی در سال 1997 و با نام McAfee Associates بنیان گذاشته شد. حضرت آقا متولد 18 سپتامبر 1945 است و برنامه‌نویس می‌باشد. وی جزو اولین تهیه‌کنندگان نرم‌افزارهای ضدویروس به شمار می‌رود.
3 - آقای مکافی از سال 1968 تا 1970 به عنوان برنامه‌نویس، به استخدام ناسا درآمد. وی همچنین در Univac (به عنوان طراح نرم‌افزار)، شرکت زیراکس (به عنوان معمار سیستم‌عامل)، شرکت Computer Sciences Corporation (به عنوان مشاور نرم‌افزار)، شرکت Lockheed و چند جای دیگر کار کرده است. (آفرین به این همه جنب و جوش!)

4 - ممکن است هنگامی که در اینترنت درباره McAfee جست‌وجو می‌کنید، سر از جاهایی دربیاورید که قدری برایتان غیرمنتظره باشد. تعجب نکنید! McAfee علاوه بر اینکه نام شرکت تولیدکننده ضدویروس است - که ما فعلاً داریم در مورد آن شفاف‌سازی می‌کنیم ! - نام منطقه‌ای است در ایرلند شمالی و اسکاتلند. این لغت در واقع انگلیسی شده عبارت گی‌لیک Mac Dhuibhshíthe (به معنای پسر Duibhshíth) می‌باشد.

5 - همچنین شخصیت‌های مشهوری وجود داشته که فامیل آنها مکافی بوده است؛ مثل جرج مکافی (1918-2009) فوتبالیست آمریکایی، والتر مکافی (1914-1995) دانشمند آمریکایي، فرد مکافی (متولد 1968) فوتبالیست آمریکایی و چند نفر دیگر. فکر کنم بس است و گرنه باید از حضور «مکافی» در همه علوم برای شما توضیح بدهم!
6 - دیوید دیوالت (David DeWalt) مدیرعامل فعلی مکافی است.
7 - درآمد مکافی در سال 2008 برابر با 6/1 میلیارد دلار بوده است.
8 - ZenoBank.com تعداد کارمندان این شرکت را 5600 نفر اعلام کرده است.

9 - از جمله تولیدات این غول نرم‌افزاری می‌توان به McAfee VirusScan (ضدویروس)، McAfee Personal Firewall Plus (دیواره آتش)، McAfee Wireless Home Network Security، IntruShield (برنامه پشتیبانی از نرم‌افزار ضدجاسوسی در شبکه)، SiteAdvisor (ارائه هشدار در خصوص مخرب و آلوده بودن سایت‌ها)، SpamKiller (ضدهرزنامه) و McAfee Stinger (اسکنر ویروس) اشاره کرد.
10 - وب‌سایت رسمی این شرکت را هم که لابد می‌دانید: www.mcafee.com. این هم ایمیل آنها: customer_service@mcafee.com 11 - سایت مکافی از 26 زبان پشتیبانی می‌کند.

12 - طبق معمول کلمه iran را در وب‌سایت مکافی سرچ کردم. 6 جواب به دست آمد که یکی از آنها این بود: محصولات مکافی - چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم - به کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه صادر نمی‌شود. چند جواب دیگر از این شش مورد، چیزهایی در همین رابطه بود.
13 - در چهارم ژانویه 2006 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موسوم به SEC شکایتی علیه مکافی تنظیم کرد که در آن اعلام شده بود این شرکت سود خالص خود در سال‌های 1998 تا 2000 را به اغراق 622 میلیون دلار اعلام کرده است.

14 - در یک دسته‌بندی می‌توان تولیدات این شرکت معظم را در چهار طبقه جای داد: الف) Home and Home Office ب) Small Business ج) Medium Business د)
Large Enterpris -15 و این هم یک دسته‌بندی دیگر از محصولات McAfee: الف) ضدهرزنامه ب) ضد جاسوس‌افزار ج) ضدویروس د) Messaging and Web security ه) رمزنگاری و) Host intrusion prevention ز) Large enterprise appliances ح) سولوشن‌های مدیریتی ط) امنیت موبایل ی) جلوگیری از نفوذ به شبکه‌ها ک) سولوشن‌های Security suite 16 - مراجعه به Site Map سایت مکافی مقداری گیج کننده است!
17 - با مراجعه به صفحه http://www.mcafee.com/us/downloads/index.html می‌توانید یک عالمه نرم‌افزار رایگان دریافت کنید (البته همانطور که قبلاً گفتم ایران تحریم است.)

 
تهیه و تنظیم : شهلا امیریان ,مدیر پورتال

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.