مقالات

نسبت و نقاط طلایی در بدن انسان

 

نسبت و نقاط طلایی در بدن انسان

یکی از رازهای طبیعت نقطه طلایی است.

نقطه طلایی چیست؟ یک مثال می زنیم:

وقتی یک خط را طوری تقسیم کنیم که یک قسمت بزرگتر و یک قسمت کوچکتر باشد و بعد قسمت بزرگتر را بر قسمت کوچکتر تقسیم کنیم و سپس قسمت بزرگتر را بر کل تقسیم کنیم دو عدد بدست آمده با هم برابر باشند، آن خط دارای نقطه طلایی می باشد:

B

C

A

همه موجودات در ساختار خود دارای نقطه طلایی هستند.

بدن انسان دارای نقاط طلایی بسیاری می باشد. مثلا نسبت سر تا ناف با ناف تا نوک پا (البته بدن انسان در زمان تولد یعنی جنین تازه متولد شده از سر تا ناف کاملا مساوی هست با ناف تا نوک پا که با رشد انسان نسبت بدن او به نقطه طلایی نزدیکتر می شود تا به بلوغ جسمی کامل برسد)

هر چند بدن زیباتر باشد نقطه طلایی دقیق تر می شود مثلا وقتی بینی کسی به نظر زیبا تر از بقیه به نظر می رسد نسبت طول بینی به پهنای آن دارای نقطه طلایی نزدیکتری می باشد. انسان های معمولی نقطه طلایی دقیقی ندارند و چند درصد تداخل دارد.

می دانیم حضرت یوسف زیبایی بی نظیری داشته و زنان با دیدن او دستان خود را می بریدند و مردم با دیدن او محو او می شدند. دلیل آن این بود که تمام اعضای بدن او نقطه طلایی کاملا دقیقی داشته است.

علت زیبایی هنر نقاشی برخی از هنرمندان معروف نظیر لئوناردو داوینچی و پیکاسو رعایت نقطه طلایی در خطوط می باشد، برای همین اثرات پیکاسو با این همه سادگی، زیبایی و گیرایی خاصی دارد.

تک تک اعضای بدن انسان با همدیگر دارای ارتباط و هماهنگی هستند و نقطه طلایی در آن رعایت شده که برخی از مردم بدون نداشتن اطلاعات کافی دست به عمل های جراحی سنگین می زنند و تناسب و تعادل بدن را به هم می زنند و تاثیرات منفی بر جا می گذارند. به عنوان مثال نقاطی از بدن که دارای نسبت طلایی هستند:

-          نسبت قد انسان به فاصله ناف تا پاشنه پا

-          نسبت فاصله نوک انگشتان تا آرنج به فاصله مچ تا آرنج

-          نسبت فاصله شانه تا بالای سر به اندازه سر

-          نسبت فاصله ناف تا بالای سر به فاصله شانه تا بالای سر

-          نسبت فاصله ناف تا زانو به فاصله زانو تا پاشنه پا

اینها تنها چند مثال از وجود نسبت طلایی در بدن انسان بود که بدن انسان را در حد کمال زیبایی خود نشان می دهد.

تالیف: فریبرز سلیمی

کارشناس رادیولوژی بیمارستان امام خمینی (ره)

 

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.