مقالات

سخن سر دبیر

 ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
  فایلهای مرتبط

من که می گویم هفته خوابگاه ها دست کمی از روز دانشجو ، حتی روز بزرگداشت مولانا و سعدی ندارد . زیرا اصل مطلب بر نفس علم و دانش و معرفت و ارتقاء این پدیده های عظیم بشری استوار است و هر چه که به نوعی با این ارتقاء مرتبط باشد در خور تحسین و نکوداشت و تعظیم و تکریم است .

و خدا توفیق دهد آنانی را که ضرورت برگزاری چنین هفته ای را احساس کردند و باعث شدند در هر سال ، قسمت عظیمی از توجهات مسئولان و متولیان دانشگاهی به خوابگاههای دانشجویی معطوف گردد و فرآیندهای کم سابقه و حتی بی سابقه ای را پدید آورد . این سخن بدان معنا نیست که در گذشته خوابگاههای مورد نظر از رسیدگی  های مورد نیاز چون امروز برخوردار نبوده اند بلکه پدید آمدن این حرکت باعث گردید که با نگاه تازه تری حیات خوابگاهها مورد نگرش قرار بگیرد . و در نتیجه راههای نوینی برای ادامه این حیات ایجاد شود . حیاتی که با سرزندگی و نشاط و انرژی بیشتری ادامه یابد و بسترهای مناسبی را برای بهروزی و توفیق دانشجویان فراهم آورد .

از طرفی ، دانشجویی که به اصطلاح از خانه و کاشانه و شهر خویش بریده و به جای دیگری نقل مکان کرده وقتی می بیند خواب و خوراک و سلامتی و اوقات فراغت و پاکیزگی و زیبایی محل زندگیش برای مسئولان دانشگاه او از اهمیت برخوردار است طبعاً رنج قربت را از یاد می برد و محیط را برای گذراندن زندگی و استراحت و مرور درس ها مناسب و ایده آل می یابد و با فراغ بال بیشتری تحصیلش را دنبال می کند .

امید که هفته خوابگاهها ، امسال هم ارمغان آورنده دستاوردهای تازه ای برای دانشجویان  در تمامی دانشگاههای کشور و منجمله دانشــــگاه علوم پزشکی کرمانشاه باشد که انشاء ا... این چنین هم خواهد بود
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.