مقالات

آقای دکتر اختری! لطفا" چند لحظه

اخیرا " آقای دکتر اختری از طرف ریاست دانشگاه به عنوان سرپرست ، تصدی امور معاونت دانشجویی فرهنگی را به عهده گرفت و در بدو کار ضمن نشست هایی که با همکاران داشت نشان داد که خواهان یک رویکرد تاثیر گذار به سمت زمینه های نو و استفاده بهینه از امکانات معاونت جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه است که امیدواریم در پناه خداوند و تجاربی که ایشان طی مدت زمان خدمت خود در زمینه های مختلف از جمله مدیریت دانشجویی کسب نمود ، همچنین با مشارکت و همکاری صمیمانه و مستمری که از جانب همکارانشان اعمال خواهد شد افق روشنی را برای معاونت مذکور پدید آورد
و اما در راستای برگزاری نمایشگاه پارک سلامت و با توجه به غرفه ای هم که معاونت دانشجویی فرهنگی در این نمایشگاه ایجاد نمود، لحظاتی وقت آقای دکتر را گرفتیم تا توضیحاتی را از ایشان در یافت نمائیم آنچه در ذیل می آید حاصل این گفتگو است
*با توجه به اینکه حضرتعالی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه هستید، نقش فرهنگ را در رویکرد جامعه بر سلامتی چگونه ارزیابی می کنید؟
فرهنگ عبارتست از مجموعه ای از آداب و سنن.
و آداب و رسوم هر جامعه دارای احترام بوده و انجام آن پسندیده و ترک آن منجر به نکوهش میگردد. پس اگر برمبنای صحیح باشد و اصولی اعمال گردد، در جامعه تکرار خواهد شد و سلامت جسم و روان را بدنبال خواهد داشت و چنانچه فرهنگ جامعه بر پایه آداب و سنن نادرست پایه ریزی شده باشد، تاثیر منفی خود را در سلامت جامعه می گذارد . بنابراین ، سلامت فرهنگ است که میتواند، فرهنگ سلامتی را در پی داشته باشد.
*برای تقویت این فرهنگ چه باید کرد؟
باحرف، گفتگو و نصحیت نمی توان بجایی رسید، باید الگوهای عینی و قابل قبول داشت. اغراق هم به اندازه بی تفاوتی ، تاثیر منفی دارد. باید به فهم مردم احترام گذاشت و صادق بود. باید هزینه کرد تا فرهنگ را ارتقا داد. هزینه در پول ، در وقت، و در تحمل .
*غرفه معاونت دانشجویی فرهنگی در پارک سلامت چه سنخیتی با این نمایشگاه دارد؟
سه غرفه در این پارک به عهده همکاران این معاونت می باشد که شامل غرفه های فرهنگی ، مشاوره و تربیت بدنی است که قطعا با هر دو بعد سلامت جسم و روان سنخیت دارد.
*از فعالیت های خودتان و همکارانتان در معاونت دانشجویی فزهنگی چه خبر؟
در شروع سال جدید همه همکاران سعی کردیم تا امسال حرف تازه ای برای گفتن داشته باشیم . کمیته ای موظف به تهیه شعاری برای تعیین خط مشی معاونت در سال
جاری شد که بر اساس سیاست های کلی دانشگاه و از طریق بارش افکار همکاران و دانشجویان بوده و تقویم کاری معاونت را طبق آن جهت دهی خواهیم کرد.
*سال اصلاح الگوی مصرف در معاونت شما چگونه رنگ می گیرد؟
اصلاح الگوی مصرف در حال حاضر یکی از اساسی ترین نیاز های جامعه ماست و معاونت دانشجویی فرهنگی نیز در حال برنامه ریزی است . البته اصلاح را صرفا صرفه جویی معنی نمی کنیم بلکه باید صحیح مصرف کنیم . گاهی گران تر، با صرفه تر است. باید گزینه درست را انتخاب کرد.
*حرف آخر
 خسته نباشی و متشکرم .
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.