اخبار

مراقب رعایت این نکات بهداشتی و ایمنی در سرویس مدارس باشید

مراقب رعایت این نکات بهداشتی و ایمنی در سرویس مدارس باشید

 
کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر توجه مسئولان و والدین در انتخاب سرویس های حمل و نقل دانش آموزان گفت: در این سرویس ها نکات ایمنی و بهداشتی حتما باید لحاظ شود.

الهه صادقی یکی از نکات ایمنی در این ارتباط را استفاده از سیستم گرمایش استاندارد خود خودرو دانست و از رانندگان خواست اکیدا از گاز پیک نیک و سایر وسایل برای گرم کردن خودرو اجتناب نمایند.

وی برای خاموش کردن آتش سوزی احتمالی، نگهداری یک دستگاه کپسول اطفا حریق در خودروی سرویس مدرسه ضروری دانست و تأکید کرد: در ارتباط با نحوه استفاده از کپسول اطفاء حریق به رانندگان و دانش آموزان آموزش های لازم داده شود.

این کارشناس بهداشت ضمن تأکید بر به کارگیری راننده های مطمئن و تایید شده برای سرویس مدارس توصیه کرد: وسیله نقلیه باید فاقد نقص فنی، داشتن بیمه نامه معتبر و همچنین دارای گواهی معاینه فنی به روز باشد.

وی همچنین افزود: تعداد دانش آموزان باید متناسب با تعداد ظرفیت استاندارد تعیین شده برای آن وسیله نقلیه باشد.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه در ادامه تاکید کرد که برای حفظ سلامتی دانش آموزان، رانندگان باید در حین رانندگی از استعمال دخانیات ، خوراکی خوردن و استفاده از تلفن همراه پرهیز کنند.

صادقی بلند صحبت کردن دانش آموزان با راننده حین رانندگی را یکی از عوامل تصادف دانست و گفت: این موضوع سبب حواس پرتی راننده و کاهش تمرکز و تصادف می شود شود ضمن اینکه دانش آموزان باید از پرتاپ اشیاء به یکدیگر در سرویس نیز خودداری کنند.

 

صادقی تأکید کرد: حداکثر باز شوی شیشه سرویس ها 15 سانتیمتر باشد و هیچ کدام از قسمت های بدن دانش اموز ( سر، دست و ...) بیرون از پنجره قرار نگیرد.

وی همچنین نگهداری هر گونه مایعات، گازهای قابل اشتعال و مواد شیمیایی در سرویس را خطرناک دانست و گفت: باید به دانش آموزان تذکر داده شود که داخل سرویس از در دست داشتن خودکار، مواد و اشیاء نوک تیز خودداری نمایند.

وی تصریح کرد والدین توجه داشته باشند دانش آموزان را مقابل درب منزل و مدرسه سوار و پیاده نمایند و حتما از رسیدن آنان به منزل و مدرسه اطمینان یابند.

صادقی گفت: از والدین و کارکنان مدرسه خواسته شود تا از کودکان در هنگام عبور از جاده یا خیابان مواظبت کنند و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام طول مسیر رفت و برگشت نیز به آنان آموزش داده شود.

وی اظهار داشت:آموزش نحوه صحیح عبور از عرض خیابان به دانش آموزان و جلوگیری از هل دادن همدیگر توسط  دانش آموزان باید در دستور کار مدارس قرار گیرد.


۲۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید