مقالات

اموزش همراه

همراههمراه
در دهه­‌های اخیر از فنآوری کامپیوتر به منظور یادگیری استفاده می ­شود، اما با ظهور شبکه جهان گستر وب استفاده از آن به طور فراینده­ای افزایش یافته و در سالهای اخیر استفاده از فنآوری موبایل انقلابی جدید را ایجاد نموده که قابل رقابت با شبکه جهانی وب است.
 
یادگیری همراه یک شاخه توسعه یافته از یادگیری الکترونیکی است که نسبت به سایر انواع یادگیری الکترونیکی امکان دسترسی به محتوای یادگیری را با سهولت بیشتری برای فراگیران فراهم می سازد این مطلب با توجه به قابلیت ارتباطی وتعاملی گسترده ای که وسایل و ابزار­های مورد استفاده دریادگیری همراه برای کاربران خود به همراه می­آورند به روشنی قابل تشخیص است. یادگیری همراه، یادگیری الکترونیکی از طریق استفاده از دستگاه های همراه ازقبیل PALM، WINDOWS CEMASHINES، و حتی گوشی موبایل  می باشد.
یادگیری از طریق موبایل عرصه ای است که در آن دو حیطه و زمینه با هم ادغام گردیده­ اند: وسایل کامپیوتری موبایل و یادگیری الکترونیکی.
یادگیری موبایل می ­تواند روش­های گوناگون یادگیری و یاددهی را در بر گیرد که در محیط­های موبایل روی می­ دهد و یا از طریق وسایل همراه مانند تلفن­های شخصی، PDA، تلفن­های هوشمند یا کامپیوترهای کوچک دستی اتفاق افتد. به عبارت دیگر در یادگیری  موبایل، نیز یادگیری الکترونیکی صورت می­ گیرد و مانند هر فرآیند آموزشی الکترونیکی با استفاده از کامپیوتر از طریق شبکه و بخصوص اینترنت انجام می­ شود. با استفاده از وسایل همراه یادگیری، دیگر لازم نیست که یادگیری در محیط­های ثابت یا در زمان ثابت اتفاق افتد.  بنابراین یادگیری موبایل جزء جدایی­ ناپذیر از فرآیند آموزشی در آینده خواهد بود.در زیر به چند نمونه از نوشتارهای سودمند در این زمینه اشاره شده است.
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.