مقالات

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

 ۱۳۹۷/۰۲/۰۲

اشتباه رایج در مراقبت از پوست 9

مراقبت از پوست و سلامت و طراوت آن از دغدغه‌های ما در دنیای ماشینی امروز است. همه ما برای اینکه پوستی سالم و شاداب داشته باشیم به صورت معمول روش‌هایی را پیش می‌گیریم. اما اشتباهات رایج در مراقبت از پوست گاهی موجب می‌شود که پوست طراوت خود را از دست بدهد. در اینجا برخی از این اشتباهات را بررسی می‌کنیم.

اشتباه شماره ۱: استفاده از محصولات معطر

اگر پوست حساسی دارید از محصولات بدون عطر استفاده کنید. هم‌چنین باید مواد شوینده و صابون‌های بدون عطر و ملایم را انتخاب کنید. بسیاری از آلرژی‌ها ناشی از مواد شیمیایی است که حتی متوجه وجودشان نمی‌شویم و ممکن است فقط کمی آزارمان دهد، یا شاید حتی متوجه این آلرژی نشویم. بنابراین، اگر نمی‌خواهید دچار مشکلات بلندمدت شوید، توصیه‌های ما را به کار بگیرید.

اشتباه شماره ۲: لایه‌برداری شدید

گاهی ما درگیر این هستیم که صورت زیبایمان را خیلی محکم بساییم. دیگر این کار را نکنید. اگر پوستی حساس دارید، باید بین لایه‌ بیرونی پوستتان و محیط یک غشای محافظ وجود داشته باشد. لازم نیست هر روز از کرم لایه بردار و محصولاتی که پایه‌ آنها اسید است استفاده کنید. استفاده هفتگی از این محصولات کافی است.

اشتباه شماره ۳: استفاده‌ نادرست از پاک کننده‌ها

پاک‌کننده را مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید، استفاده از محصولات با پایه طبیعی و گیاهی به عنوان اولین گام مراقبت از پوست بسیار مهم است، اگر پوست چرب دارید استفاده از محصولات پاک‌کننده حاوی الکل گیاهی و اسید سالسیلیک به تعادل ترشح چربی و بستن منافذ باز پوست کمک می‌کند.

اشتباه شماره ۴: شستن با لیف

شما می‌توانید پوستتان را با شستن با لیف آزار دهید. بهتر است صورتتان را با دست‌های تمیزتان بشویید. این روشی ساده و رایگان است! برای لایه برداری بافت مرده پوست استفاده هفته‌ای یک‌بار اسکراب توصیه می‌شود.

اشتباه شماره ۵: محافظت نکردن از پوست

این جمله را بگویید و بعد دوباره تکرار کنید: استفاده از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست مهم‌ترین گام مراقبت از پوست است، هم‌چنین اگر می‌توانید در طول ماه‌های سردتر یک دستگاه رطوبت ساز در خانه قرار دهید. این‌گونه پوستتان سالم‌تر و جوان‌تر به نظر خواهد رسید. به یاد داشته باشید پوست خشک چروکیده‌تر به نظر می‌رسد.

اشتباه شماره ۶: عدم استفاده‌ روزانه از ضد آفتاب

حتی در زمستان! استفاده‌ روزانه از ضد آفتاب واقعاً مهم است چون اشعه‌های فرابنفش پوستتان را حساس‌تر می‌کند و اگر در معرض آفتاب داغ قرار می‌گیرید، قطعاً به آن نیاز دارید. اگر ضد آفتاب با پایه‌ی مواد معدنی باشد بهتر است، اما شما باید هر روز ضد آفتاب استفاده کنید.

اشتباه شماره ۷: خواب خیلی کم

ضد آفتاب مهم است، اما خواب هم مهم است! شب زمانی است که پوست ما ترمیم می‌شود و بازسازی و نوسازی سلولی اتفاق می‌افتد. شب زمانی است که هورمون‌های استرس مانند کورتیزول در پایین‌ترین سطح هستند. مولکول‌های شفابخش، از قبیل هورمون رشد و بتا اندورفین در بالاترین سطح هستند، بنابراین خوب است زمانی که کورتیزول در پایین‌ترین حد است، پوستتان را در تمام این مواد خوب غوطه‌ور کنید. ما حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب نیاز داریم.

اشتباه شماره ۸: شیوه‌ غلط پاک کردن آرایش

آسان‌ترین کار این است که صورتتان را با آب خیس کنید و بعد با شوینده‌ همیشگی‌تان بشویید. این معمولاً خوب است. با پوستتان رفتاری ملایم داشته باشید. هم‌چنین اگر آرایش چشمتان ضدآب است و پاک نمی‌شود، آن را با پنبه‌ آغشته به محلول پاک‌کننده‌ ملایم تمیز کنید.

اشتباه شماره ۹: فشار دادن جوش‌ها

این چیز جدیدی نیست. مشکل فقط جوش نیست، مشکل حالتی است که پوستتان بعد از فشار دادن جوش پیدا می‌کند: خشن، ملتهب، خشک و آلوده! ممکن است به خودتان آسیب بزنید. به علاوه، اگر جوش «آماده» نباشد، خالی نخواهد شد! اگر واقعاً نیاز دارید این کار را بکنید، ۲ تکه پنبه بردارید و به آرامی دو طرف جوش را فشار دهید. اما باز هم تکرار می‌کنیم، اصلاً این کار را توصیه نمی‌کنیم. مراقب پوست زیبایتان باشید! جای جوش و لک ایجاد شده بعد از آن از تبعات منفی این کار است.

                                                                   جمشید بابایی

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.